Sunday, June 30, 2019

SELAMAT ULANG TAHUN KEPUTERAAN DYAM TUNKU ISMAIL

ASSALAMUALAIKUM...
SELAMAT ULANG TAHUN KEPUTERAAN 
DYAM TUNKU ISMIL IBNI SULTAN IBRAHIM
TUNKU MAHKOTA JOHOR
30 JUN 2019

Friday, June 28, 2019

GET YOUR VIVO SMARTPHONES FOR UP TO 60% OFF ON SHOPPEE FROM NOW TILL 7 JULY 2019

ASSALAMUALAIKUM...
Get Your Vivo Smartphones For Up To 60% Off
On Shoppee From Now Till 7 July 2019
Vivo is offering its smartphones for up to 60% off with free gifts and vouchers in conjunction with Shoppee’s Orange Madness Sale available exclusively on Shoppee from now till 7 July 2019.

Malaysia’s most loved smartphone will delivered the next day with the new Shopee24 Express Delivery. Shoppers just need to look out for the red tag that says ‘Shopee24’. Orders need to be made before 2pm, during business days, to enjoy the next-day delivery service to addresses within Klang Valley.

Shopee will deliver the next shipment for free if the shopper does not receive their package the next day.

Shoppers are encouraged to chat with Vivo representatives via the Shopee Live feature to find out more about the products on offer herehttp://bit.ly/vivoshopeepost.

###

For further information, please contact:
Name: Syu Adam
Mobile: +6011 5502 5989

About Vivo
Vivo has over two hundred million users enjoying its mobile products and services around the world. Vivo is present in 18 markets globally and features offline retail stores in over 1,000 cities worldwide.

30 JULAI HARI KELEPASAN AM TAMBAHAN BAGI SELURUH NEGARA

ASSALAMUALAIKUM...
30 JULAI HARI KELEPASAN AM TAMBAHAN BAGI SELURUH NEGARA | Bagi yang bekerja mesti seronok mendengar berita tentang cuti tambahan ini kan..cuti tambahan ini telah dikeluarkan sebagai cuti sempena Istiadat Pertabalan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong ke XVI...
Pengisytiharan Hari Kelepasan Am Tambahan ini 
menurut Ketua Setiausaha Negara, Dr.Ismail Bakar,  dibuat berdasarkan Seksyen 8, Akta Hari Kelepasan Am 1951 (Akta 369) bagi Semenanjung Malaysia dan Wilayah Persekutuan Labuan.

Manakala bagi Sabah dan Sarawak, tindakan akan diambil oleh kerajaan-kerajaan negeri tersebut mengikut undang-undang negeri masing-masing.




Thursday, June 27, 2019

E-SPORT GAMERS CAN GET THEIR HANDS ON THE VIVO Y17 FOR FREE WHEN THEY SIGN-UP FOR CELCOM PLATINUM OR PLATINUM PLUS PLANS

ASSALAMUALAIKUM...
E-Sports Gamers Can Get Their Hands
On The Vivo Y17 For Free
When They Sign-Up for Celcom Platinum
or Platinum Plus Plans

Perfect device and plan for e-sports gamers

The Vivo Y17 is available for free when the public sign up with Celcom’s Platinum and Platinum Plus plans which offer 60GB and 100GB internet for RM148 and RM188 per month respectively, perfect to play e-sports like a pro.

The phone features and Ultra Game Mode, which is designed for the ultimate in gaming fun. Play e-sports like a pro by using Competition Mode, which allocates system resources that prioritises one’s game performance. And when it comes to speed, Dual-Turbo is the lightning-fast feature gamers need. By reducing frame-drops, it gives the user a smoother gaming experience.

Vivo Y17 features a 6.35-inch Halo FullView Display with a 19.3:9 aspect ratio. The screen’s divine halo rests atop the display, the perfect accent to its elegant flowing outline with a screen-to-body ratio of 89%, users will have an immersive view to lose themselves in all their favourite games and videos.

A large, industry-leading 5,000mAh battery keeps the Y17 going longer, for a more enjoyable gaming and video experience making battery worries are a thing of the past.

For self-portraits, the Y17 sports a 20MP front camera to capture more delicate facial details and produce clearer results. AI Face Beauty enhances one’s facial features even further with customised solutions, so they can spend less time editing their selfies and enjoy more time looking glamourous on camera.

Sporting a triple camera setup with a 13MP Main Camera, 8MP Super Wide-Angle Camera, and 2MP Depth Camera, be it magnificent landscapes or beautiful portraits, these three cameras will help users to capture their most impressive shots effortlessly.

Furthermore, the AI Super Wide-Angle Camera expands its view to 120, so users can capture more landscape, more of their friends, and more impressive pictures.

The Y17 also comes with Vivo’s exclusive Dual-Engine Fast Charging technology to re-juice quicker. It’s safer too, with nine charging protection technologies protecting both the battery and the charging process.

Running on an octa-core processor with a 12nm design and clock speeds of up to 2.3GHz, its 4GB RAM and 128GB ROM allow the user to store more apps and have them run smoother. It also features Vivo’s Funtouch OS 9, a customised operating system based on the Android 9.0. The Y17 can handle whatever the user throws at it with ease.

More information will be available on Vivo Malaysia’s website https://www.vivo.com/my and Facebook page https://www.facebook.com/VivoMalaysia.

Key Specifications:
  • 6.35-inch Halo FullView™ Display
  • 4GB RAM & 128GB Internal Storage
  • 5000mAh high capacity battery
  • Front: 20MP; Rear: 13MP + 8MP + 2MP Triple AI Camera
  • Funtouch OS 9 (based on Android 9.0)
###

For further information, please contact:
Name: Syu Adam
Mobile: +6011 5502 5989

About Vivo
Vivo has over two hundred million users enjoying its mobile products and services around the world. Vivo is present in 18 markets globally and features offline retail stores in over 1,000 cities worldwide.


BUKAN CINTA AKU - DINIE & KHAI (OST BUKAN CINTA AKU)

ASSALAMUALAIKUM..


BUKAN CINTA AKU
(DINIE & KHAI)

Andai kau cinta kepadanya
Jagalah dia sepenuh jiwa
Doakan ku juga bahagia
Lebih terbaik waktu bersamamu

Namun jika cintamu kerna
Engkau tertekan keterpaksaan
Beranikan kembali kepada ku
Aku pertahankan seluruh nyawaku

Cinta kita anugerah yang terindah 
Seribu tahun tak mungkin berubah 
Kita telah berjanji sehidup semati 
Sehingga ke syurga

Dia hanya ingin kita berpisah 
Namun tak mudah ku lepas menyerah
Percintaan ini pasti 
Milikku selama-lamanya


p/s best bila dengar lagu ni...mendayu-dayu jer...


DIY RAK BARANG DARI PAPAN ECO

ASSALAMUALAIKUM...
DIY RAK BARANG DARI PAPAN ECO | Alahai !! mama ni asyik ada saja benda yang hendak dibuatnya lepas satu barang satu barang lagi yang hendak dibuatnya...tapi bukan mama yang membuatnya yer tapi hubby yang rajin sangat nak menolong...hahahaha ayat nak bagi hubby rajin sikit nak menolong...kalau mama nak membuatnya sendiri memang boleh jer tapi bila ada si kecik 2 orang ni memang tak jadilah nak membuatnya, jadi kerja mencantumkan papan-papan tu mama serahkan pada hubby jer...kerja mama ambil gambar dan tunggu siap jer...
Mula-mula kenalah pergi cari stok papan yang diperlukan kat kedai eco tu,mana ada papan yang cantik terus borong..sebelum tu kenalah kira berapa papan yang diperlukan jadi senang nak membelinya...papan yang diperlukan untuk satu rak barang ni mama memerlukan 31 keping papan dari kedai eco ni...
Jangan lupa beli juga besi penyambungnya ini yer..kalau guna gam boleh juga tapi memang tak tahan lama,takut sekejap jer dah tercabut nanti...jadi bila gunakan besi L ni,rak papan ni jadi kukuh dan tak mudah tercabut...terpulanglah nak pilih besi L yang panjang atau yang pendek tu sebab kedua-duanya boleh saja digunakan...mama gunakan besi L yang kecil tu sebab ada 10 besi L dalam satu peket tu jadi mama ambil dalam 10 peket... 
Bila dah ada semua barang bolehlah kita mulakan kerja melekatkan satu persatu papan-papan eco ini yer...nampak tak bagaimana besi L itu dipasangkan ke setiap papan eco tu..?kenalah lakukan satu persatu yer supaya ianya nampak kemas...sayangnya mama tak sempat nak ambil gambar masa memula melekatkan papan tu...tapi bila nampak gambar ni mesti korang fahamkan macam mana nak melakukannya...
Masa ni hubby terbalikkan rak ni untuk memasang roda di bahagian bawahnya...tapi tak sempat nak ambil gambar semasa dah siap dipasang dengan roda...lebih senang kalau ada roda dibawahnya sebab mama ni suka sangat nak ubah kedudukan barang-barang deko kat rumah ni...kalau ada roda ni lebih senang la nak menolaknya ke sana sini..
Siap juga rak dari papan eco ni tapi ada lagi beberapa keping papan jadi just ditambahkan lagi supaya nampak lebih sedikit rak untuk diletakkan barang-barangnya nanti...
Tinggal sedikit lagi untuk menyiapkan keseluruhan rak barang ni...
Akhirnya siap juga rak papan dari kedai eco ni...anak mama letakkan botol-botol stok produk Shakleenya...senang tak menganggu,jadi jika ada kawan-kawan yang datang nak membeli supplement Shaklee ni just ambil stok di sini saja...  

Macam mana korang mudahkan nak membuat rak barang macam ni...nak beli rak atau almari dikedai memang beratus-ratus ringgit la harga satu rak yang dijual jadi dari keluarkan duit bayar mahal apa kata kita mudahkan kerja buat sendiri saja...hanya bermodalkan beberapa puluh ringgit saja dah dapat satu rak barang yang simple ni...harga papan yang mama beli tu hanya RM65.10 dan besi L tu hanya RM21.00 dan modal keseluruhan hanya RM86.10 untuk membuat rak barang dari papan kedai eco ni...bolehlah kalau korang hendak mencuba membuatnya sendiri...diy sendiri saja kalau rajin kan...


p/s lawa ke tidak kalau mama tampal rak barang tu dengan wall paper..?




Wednesday, June 26, 2019

SEGMEN 24 JAM BLOGLIST #33 MIALIANA.COM

ASSALAMUALAIKUM...


Pencarian bloglist bagi bulan Julai, Ogos dan September 2019 di Mialiana.com bermula pada hari ini, 26 Jun 2019, iaitu tepat jam 9.00 pagi sehingga hari esok, 9.00 pagi 27 Jun 2019. Semua dijemput join.

Syarat-syaratnya :
  1. Follow blog Mialiana.com dan Like Fanpage Mialiana.com
  2. Buat entri bertajuk Segmen 24 Jam Bloglist #33 Mialiana.com
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen INI
Senang dan mudah bukan?

10 blog yang bertuah akan dipilih secara manual dan kepada yang terpilih nanti diminta agar memasukkan blog Mialiana.com ke dalam bloglist mereka juga. Keputusan pemenang akan diumumkan pada 30 Jun 2019.

** jom support Mia Liana....


VIVO UNVEILS 5G-READY INNOVATIONS,VIVO AR GLASS AND SUPER FLASHCHARGE 120W AT MOBILE WORLD CONHRESS SHANGHAI 2019

ASSALAMUALAIKUM...
Vivo Unveils 5G-ready innovations, Vivo AR Glass and Super FlashCharge 120W at Mobile World Congress Shanghai 2019

Vivo announces its strategy to deliver richer mobile experiences in the 5G era.

Vivo today unveils its latest cutting-edge innovations at Mobile World Congress (MWC) Shanghai 2019 as part of its new strategy to deliver richer mobile experience in the 5G era. Aligning with MWC’s theme of “Intelligent Connectivity” this year, Vivo is showcasing several 5G enabled smart devices and applications, as well as new technology breakthrough, demonstrating its commitment to empowering the next-generation of mobile experience.


New Business Strategy to Create Rich and Immersive Experience across Smart Devices

Ahead of MWC Shanghai 2019, Vivo announces its strategy to accelerate its innovations across smart devices and applications for the 5G era.

Based on 5G enabled smartphones, the company introduces its strategy to expand its 5G device offerings to include AR glasses, smart watches, smart headphones and more. Vivo will adopt a multi-device, multi-application, and multi-scenario approach in its development, in order to support the needs of consumers to connect with the digital and the physical world, and to provide a more holistic, richer user experience across all Vivo 5G devices.

“Vivo’s mission has always been to develop innovative products to deliver the ultimate user experience, with smart devices and smart services as the core of our business”, says Spark Ni, Senior Vice President of Vivo. “We hope through the introduction of new strategy and innovation we can truly make a big impact in improving people's quality of life and the society as a whole.”

Vivo’s First Commercial 5G Smartphone will be Available in Q3 2019

Following the launch of pre-commercial Vivo NEX 5G smartphone earlier, Vivo has reached another milestone towards its 5G-smartphone development. At MWC Shanghai, Vivo displays its first commercial 5G smartphone, which will be officially available starting Q3 2019.


For example, the 5G Cloud Game demonstrated at MWC does not run on the smartphone itself, but on the cloud via 5G network thanks to 5G’s ultra-high speed and ultra-low latency. Through cloud rendering services, video and audio is streamed in real-time to the device. By shifting the processing from the device to the cloud, users can now enjoy high-definition picture quality and a low-latency gaming experience. This working model also applies to 5G Screen Mirroring and 5G EasyShare.

Users will no longer need to download additional applications with the help of 5G enabled services.

Vivo AR Glass: Ushering in a New Way of AR Interaction in the 5G Era

Vivo also unveils its first Vivo AR Glass at MWC Shanghai 2019, which supports dual-screen display and 6DoF Technology. After connecting with the 5G smartphone, users can experience a range of applications such as mobile office, AR games, 3D high-definition video, facial recognition and object recognition on the Vivo AR Glass.

Once the Vivo AR Glass projects the content, the 5G smartphone will then act as the control that allows user to switch and select applications. For instance, when playing a game, the smartphone becomes the main console. Whereas on a mobile office setting, the smartphone will turn into a keyboard. The five types of applications that are currently supported by Vivo AR Glass are: mobile game, mobile office, 5G theatre, facial recognition and object recognition.

Industry-Leading Vivo Super FlashCharge 120W Takes Only 5 Mins to Charge 50%

Vivo Super FlashCharge 120W is another groundbreaking innovation showcased at MWC Shanghai, a first in the industry to deliver 120W ultra-high power charging. The Super FlashCharge 120W features a new charge pump technology with a deeply customisable Type-C data cable and travel charger, realising 120W ultra-high power charging (20V/6A). According to the data from lab test, Vivo Super FlashCharge 120W takes only 5 mins to charge a 4,000mAh battery from 0 to 50%, and can fully charge the smartphone in just 13 minutes. The ground-breaking technology now allows users to quickly top-up their smartphone battery and fully enjoy their mobile-enabled smart living.

###
High-RES images will be shared once we receive them.



For further information, please contact:
Name: Syu Adam
Mobile: +6011 5502 5989

About Vivo

Vivo is a leading global technology company committed to creating trendsetting smart mobile products and services. Vivo is devoted to forming a vibrant mobile internet ecosystem, and currently owns and operates an extensive network of research operations,with R&D centers in San Diego, Shenzhen, Nanjing, Beijing, Hangzhou and Taipei. These centers focus on the development of cutting-edge consumer technologies including 5G, AI, mobile photography and next-generation smartphone design. Vivo has also set up 5production bases around the world across China, South Asia and Southeast Asia.

Vivo has over two hundred million users enjoying its mobile products and services around the world. Vivo is present in 18 markets globally and features offline retail stores in over 1,000 cities worldwide.


HAPPY BORNDAY TO MAMA

ASSALAMUALAIKUM...
HAPPY BORNDAY TO MAMA | Tahun ni hari lahir mama jatuh pada hari raya lagi iaitu hari raya yang ke 18..kebetulan hari lahir tahun ni pun pada hari Sabtu jadi anak-anak,menantu dan cucu semuanya ada...seronok dan gembiranya mama kerana dapat menyambut ulang tahun kelahiran pada tahun ini bersama-sama orang-orang yang tersayang...usia dah semakin meningkat tapi jiwa tetap rasa macam orang muda jer ni...hai mama!! hati tetap nak maintain muda ke ? hahahha wat lawak jer mama ni kan...umur dah separuh abab pun masih nak bergurau,bukan apa bersyukur sangat sebab dapat jalani kehidupan ini dengan hati yang ceria dan gembira selalu bersama-sama insan yang menyayangi kita...semoga mama akan dapat melalui sisa-sisa kehidupan di dunia ini dengan hati yang tenang bersama keluarga...taklah rasa terkilan jika ditika ini Allah tarik balik segala nikmat yang diberikan ini...semoga Allah memberikan kesihatan tubuh badan yang sihat supaya mama dapat melipat gandakan ibadah  yang lebih lagi kepadaNYA dengan tenang dan aman...
Kali ni besday cake ni cucunda mama Darwisy yang pilihkan...bukan main coloring lagi kek besday kali ni...macam faham jer Darwisy gerak hati grandma dia ni...52 tahun jalani kehidupan yang penuh warna warni dan penuh dengan pancarobanya...
Menu kali ni tiada yang special pun yang dapat mama sediakan tapi masih sempat menyediakan juadah nasi briyani dari air tangan sendiri untuk insan tersayang semua....
Lauk daging briyani,ayam masak merah dan paceri nenas yang dapat dihidangkan kali ini...
Kakak dan familynya kebetulan datang beraya ke rumah mama jadi dapatlah kongsi kegembiraan bersama..dapat jugalah menjamu mereka dengan menu dari air tangan besday girl ni..menu simple buat mereka semua...penat sedikit tapi puas hati dapat menyediakan juadah untuk mereka dari air tangan sendiri...
Hari lahir mama tahun lepas pun kakak yang sama juga yang datang beraya ketika itu...tinggal pun dah berdekatan cuma seberang taman sebelah jer... 
Sempat abadikan gambar kenangan ketika bersama di hari lahir mama ini.
In sha Allah jika panjang umur dapatlah kita semua berjumpa lagi di tahun hadapan..tiada apa yang lebih berharga jika kita dapat berkongsi kegembiraan ini bersama-sama insan tersayang...

Entri berkaitan :



Tuesday, June 25, 2019

VIVO AR GLASS | YOUR PORTABLE 110" 3D SCREEN

ASSALAMUALAIKUM...
VIVO STEP INTO AUGMENTED REALITY.
Keep a lookout for updateds on the VIVO AR Glass soon.


VIVO AR GLASS | YOUR PORTABLE 110" 3D SCREEN

VIVO Y15 AVAILABLE NATIONWIDE FOR ONLY RM299 EXCLUSIVELY WITH DIGI POSTPAID 58 PLAN

ASSALAMUALAIKUM...
Vivo Y15 Available Nationwide For Only RM299
Exclusively With Digi Postpaid 58 Plan
 The new Vivo Y15 will be available for purchase exclusively with Digi’s Postpaid 58 plan for only RM299 from 27 June 2019 onwards. The plan offers unlimited calls and upto 25GB internet for RM58 monthly.
The Y15 is fitted with an industry-leading 5000mAh capacity battery with intelligent power saving technology for long lasting function, perfect for playing games, streaming videos or listening to music.
Its 4GB RAM and 64GB ROM gives allows the user to store more apps and have them run smoother without the need to frequently declutter.
Besides the 16MP Front Facing Camera, it also comes fitted with an AI Triple Camera setup in the rear featuring a 13MP Main Camera, 8MP Super Wide-Angle Camera, and 2MP Depth Camera, set to help the user capture landscapes and portraits magnificently with minimal effort.
 The Vivo Y15’s super narrow bezels on all sides due to its 6.35-inch Halo FullView™ Display creates a flagship-standard visual impact giving the user a broad view  with only one hand is effortless, thanks to specifically designed gesture controls. 
The device runs on Funtouch OS 9 based on Android 9.0, which comes with new features and optimisations along with UI improvements, as well as a simpler interface, rich details and, a smarter and friendlier user experience. 
The Y15 comes will be available in two colours, Aqua Blue and Burgundy Red mirror finished to shift colours just like a colour that show will dance across every angle exquisitely as light refracts of its surface.

More information will be available on Vivo Malaysia’s website  https://www.vivo.com/my and Facebook pagehttps://www.facebook.com/VivoMalaysia.

Key Specifications:
  • 6.35-inch Halo FullView™ Display
  • 4GB RAM & 64GB Internal Storage
  • 5000mAh high capacity battery
  • Front: 16MP; Rear: 13MP + 8MP + 2MP Triple AI Camera
  • Aqua Blue and Burgundy Red colours
  • Funtouch OS 9 (based on Android 9.0)
###

Monday, June 24, 2019

NAFAS LEBIH SELESA DENGAN BALSAMO GARLIC BALM GAJAH BARING

ASSALAMUALAIKUM...
NAFAS LEBIH SELESA DENGAN BALSAMO GARLIC BALM GAJAH BARING | Bila cuaca tak menentu sekarang ni,kekadang tu sesiapa juga pasti akan ada masalah pernafasan dan sakit yang lain-lain juga...bila berada dalam masa terdesak tu memang eloklah ada sesuatu yang boleh buat pernafasan kita lebih selesa..perkara-perkara macam ni,sememangnya kita tidak akan dapat menduga bila masa kita memerlukannya tapi eloklah buat persiapan awal yer sediakan satu untuk simpanan kita...hubby mama pun,kalau nak tidur pasti akan menggunakan Gajah Baring BALSAMO Garlic Balm ini...tidur akan lebih senang dan tiada gangguan pernafasan lagi...
Untuk ketahui lebih lanjut tentang produk ni jom kita lihat info dan kegunaan Balsamo Garlic Balm Gajah Baring ini...

Gajah Baring BALSAMO Garlic Balm adalah satu produk istimewa untuk urutan kasih sayang seisi keluarga selain melembapkan kulit yang kering.Ia boleh digunakan setiap kali lepas mandi pagi dan malam untuk keselesaan nafas dan tidur yang berkualiti.Ia juga dikenali sebagai Garlic Balm yang sangat bermanfaat ketika musim tak menentu.

Di hasilkan daripada petua tradisi iaitu minyak bawang putih yang diamalkan oleh nenek moyang kita dahulu menjadi Garlic Balm untuk memudahkan cara ibu-ibu moden menggunakan terutama yang sibuk bekerja.

Garlic Balm sesuai digunakan oleh bayi baru lahir hingga warga emas.Garlic Balm adalah satu produk natural yang boleh digunakan sepanjang masa jika dirasakan perlu.Kenapa dikatakan ia memudahkan cara?Ini kerana dengan Garlic Balm ibu-ibu tak perlu risau untuk bersusah payah menyediakan minyak bawang putih.

Garlic Balm adalah bentuk solid,risiko jika tertumpah adalah zero dan ianya selamat digunakan sebab tiada bahan kimia dan essential oil.Produk ini adalah minyak bawang putih sebenar kerana baunya adalah bau sebenar bawang putih dan ianya amat mudah di bawa  ke mana-mana.
BAHAN-BAHAN YANG DIGUNAKAN

-Extra Virgin Olive Oil
Ianya membantu melembabkan dan mengurangkan keradangan yang terjadi pada kulit.

-Sunflower Oil dan Vit E
Membantu memelihara lapisan kulit daripada pencemaran dan kekurangan lembapan badan.

-Beeswax
Memiliki sifat antiinflamasi,antibakteri dan antivirus sehingga dapat dimanfaatkan untuk membantu masalah iritasi kulit ringan.

-Garlic
Tumbuhan istimewa yang banyak manfaat membantu memberi "NAFAS SELESA"keluarga.

CARA MENGGUNAKANNYA
1-Sapu pada bahagian yang diperlukan dan urutkan perlahan-lahan secara bulatan.Sesuai digunakan oleh seisi keluarga.

HARGA PROMOSINYA
RM29.90 (exc postage)
Postage RM8sm RM12ss

Ada free gift Termometer setiap pembelian terawal

Jika ingin membuat sebarang pertanyaan
bolehlah ke website di bawah:



INSTAGRAM : gajah_baringhq

No HP : 018 766 5694

Diedarkan oleh : ARS PURE SOLUTION