06 February 2018

# DIY # IKEA

DIY | PASANG RODA ALMARI CERMIN IKEA

ASSALAMUALAIKUM...
DIY | Pasang Roda Almari Kaca IKEA | Mama ni memang selalu aje nak alih susunan perabot kat rumah ni...kalau bab nak mengalih ni memang susah sikit la...memang banyak kerjanya...jadi inilah projek diy mama dan hubby lakukan supaya lebih senang mama nak tolak almari kaca ni apabila nak diubah tempatnya nanti....jomlah kita tengok gambarnya dibawah ni yee....
Beli roda ni kat kedai Eco jer...kononnya nak letak kat tempat lain tapi bila nak alih almari kaca IKEA ni agak susah jadi hubby letakkan roda tu kat almari ni dulu...

Bila nak buat tu memang ambil masa sedikit...tengoklah tu kenalah punggah segala-gala khazanah di dalam almari ni...

Terpaksalah keluarkan kesemuanya...bagus juga ni dapatlah juga mama mengelap barangan mainan yang ada di dalam almari ni...

Setelah semuanya dikeluarkan maka bermulalah projek diy mama dan hubby ini...terpaksa kena terbalikkan perlahan-lahan almari kaca tu dulu baru boleh pasang roda pula...

Proses hubby melekatkan roda ditempatnya...nasib baik ada drill skrew tu senang nak memasangnya...

Akhirnya siap pemasangan keempat-empat roda tu...

Tadaaa dah senang nak dialihkan kali ni sebab dah ada rodanya....tak payahlah mama nak keluarkan kesemua mainan di dalam almari ini bila nak mengalihkannya nanti..

Akhirnya siap juga susun atur barangan mainan di dalam almari ini dan kini almari cermin IKEA ni dah beralih tempatnys lagi...lebih mudah lebih senang kerjakan...

p/s diy sendiri jer....

5 comments:

  1. nice... kalau ada baby, xle ada roda...mau teralih nanti hehe

    ReplyDelete
  2. bagus juga idea ni. senang mak2 nak ngalihkan almari tanpa bantuan bapak2..hihihi

    ReplyDelete
  3. Bagusnyaaa, woww..nak jugakkkk nanti..hohoh

    ReplyDelete
  4. alahaii....anak dah besar² tak pe ma,kalau kat rumah tu kang,habis la lintang pukang...hahaha

    ReplyDelete
  5. wahh menarik ni..senang nak alih2 kalau dah bosan lokasinyer..ekeke

    ReplyDelete