SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Perempuan yang bergelar isteri punyai kewajipan yang besar dan penting terhadap suami.Sebelum kewajipan lain dilaksanakan kewajipan terhadap suami harus didahulukan.Bagi lelaki pula mereka punyai kewajipan yang amat besar terhadap ibunya.Sejauh kemampuannya ia perlu memenuhi setiap kewajipan terhadap ibunya kerana itu kewajipan yang mesti dilaksanakan.

Seorang isteri yang taat kepada Allah haruslah mentaati suaminya selagi si suami berada dalam landasan iman.Sekiranya kedua-dua ini dilaksanakan dengan baik maka syurgalah baginya.

Seseorang suami tidak boleh membenci isterinya sehingga sampai ke peringkat mahu menceraikannya hanya kerana satu kelakuan isterinya yang tidak menyenangkannya tetapi hendaklah dipertimbangkan dengan perilaku lain yang menyenangkan dari isterinya.Begitulah keadaannya bagi seorang isteri terhadap suaminya.

Sabda Rasulullah,
"Jika seorang perempuan telah sembahyang lima waktu,menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya,pasti ia masuk syurga dari berbagai pintu yang dikehendakinya."
(Riwayat Ibnu Hibban)