Thursday, February 16, 2012

Spontan Khamis Lawak # 7...Cucur Udang

SALAM 1 MALAYSIA

Assalamualaikum...

Pada suatu pagi,seorang lelaki pergi membeli kuih di gerai seorang makcik.Lelaki tersebut 
melihat semua cucur udang yang dijual oleh makcik itu tidak diletakkan udang di tengah-tengahnya...

Lalu lelaki itu bertanya,"Makcik,mengapa semua cucur udang makcik ini tak ada udang ?Bukan ke selalunya orang yang jual akan letakkan udang di tengah-tengah cucur itu..."

Dengan muka selambanya,makcik itu menjawab,

"Eh !!! Makcik tengok orang jual cucur badak tapi tak letak badak pun dalam cucur badak dia orang ,jadi taklah makcik letakkan udang kat cucur  ini !!!..."

Lelaki itu agak bengang dengan jawapan makcik tu...

"Apalah makcik ni ! saya tanya dengan baik ni.."

"Anak ! Makcik jawab dengan baik la ni..."

Lelaki itu terus berlalu pergi tanpa membeli pun cucur udang itu.


p/s dua-dua orang sama sengalnya...

32 comments:

  1. hehe makcik tu pun jgn la berkira sangat..

    ReplyDelete
  2. hadui..mcm tu pun blh ka...hahaha...makcik tu la..jwb la udang kat kedai da hbs..jgn la compare dgn cucur badak..;p

    ReplyDelete
  3. lucunya....
    jom singgah ke blog kancil

    http://kancil8349.blogspot.com/2012/02/jawapan-daripada-wordless-wednesday-27.html

    ReplyDelete
  4. hahahaaa...memang sengal makcik tu!

    ReplyDelete
  5. wahh... sedapnyer... udang punuh enterprem... hehe

    ReplyDelete
  6. ahahaha.. dua2 sama2 terkena... ada betulnya juga kata makcik tu.. tapi memang lawak yg bodo kata sestngah org kan.. ehehe..

    selamat tengahari mama

    ReplyDelete
  7. Cucur badak tu, badaknya dah dikisar sekali dgn tepung. Sebab tu tak nampak makcik.

    ReplyDelete
  8. @Kancil 8349

    mekacih kancil...nanti mama lawat yer..:)

    ReplyDelete
  9. ye tak ye jugak eh, cer try letak badak seko..kih3.. :)

    ReplyDelete
  10. ada betul tak orang2 macam ni..haha

    ReplyDelete
  11. haaa3x.... nasib baik anak tu tak jumpa kuih bom... mahu dia suruh org yg jual tu letak bom sebijik atas kuih tu....

    ReplyDelete
  12. hahaha..jannah pernah dengar cerita nie. kuang asam keping kan?? hik3

    btw, salam kenal :)

    ReplyDelete
  13. haha...patutnya dilagakan je dua2 tu..dua2 sengal...heee~

    ReplyDelete
  14. hahaha....mcmtu pun ade ke???heheh

    tp cucur udang tu nmpak bez la...

    terliur jap...

    ReplyDelete
  15. soalan kurang ajar ngan jawapan sengal....he3

    ReplyDelete
  16. makcik tu pon pandai jugak loyar buruknye..hehe

    ReplyDelete
  17. @Si BuDaK KaChAk

    oh yer ke mama dah buat sibudak kacak terliur yer...:)

    ReplyDelete