Monday, February 20, 2012

Nak ! Nak ! Nak Lagi Sekali Tak Puas...

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum semua...
Jangan salah faham bila baca tajuk n3 mama ni yer sebenarnya bila buka laptop ni asyik jer dengar lagu yang sama... mama rasa macam tak puas mendengarnya hanya sekali ianya akan diulang2 berkali-kali....kekadang anak-anak pun dok tegur mama yang asyik dengar lagu yang sama berulang-ulang kalinya...kalau dah suka nak buat macam manakan kekawan...

Sebenarnya lagu yang mama dok pasang selalu tu adalah lagu"Di Atas Satu Cinta"nyanyian penyanyi dari seberang Indonesia iaitu Indah Dewi Pertiwi...mama suka mendengar lagu ni semenjak dia menjadi salah satu lagu wajib pada cerita drama TV3 "Tentang Dhia"...dari situlah mama menyukainya...indah bait-bait ayat dalam lagu ini dan melodinya pun sedap didengar.. 

pada sesiapa yang teringin nak dengar lagu ni pergi jer ke laman You Tube klik sini...ianya juga adalah lagu tema bagi drama "Syurga Untuk Mu" di Indonesia...

jejak-jejak langkahku bagaikan
lembaran waktu 
apakah ku bisa masih terus melangkah
Serpihan hidupku
kan ku bangun di atas satu cinta

subhanallah 
aku mencintai mu
subhanallah
aku menyayanginya
dari ufuk timur hingga ke barat
selalu di hati ku
selalu di hati ku...



24 comments:

  1. Assalamualaikum mama..
    mang sedap lagu ni :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum mama...

    belum dengar lagi lagu nie...akan Kancil cari...apapun mesti best nie kan

    ReplyDelete
  3. suka gak dengar lagu ni...memang best sangat2

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Mama

    saya tumpang dengar juga...he he

    ReplyDelete
  5. SALAM.

    mama, nur pon suke lgu nie.heheh
    memg best..mencintai kerana Allah.. :)

    ReplyDelete
  6. bestnya mama lirik lagu ni... syahdu dan penuh pengertian..

    selamat petang mama

    ReplyDelete
  7. nnti nk layan lagu tu....lirik lagu tu amazing kan...penuh makna

    ReplyDelete
  8. lagu ramlah ram pun sedak mama..hehe

    ReplyDelete
  9. @atuk

    waalaikumusalam atuk...hehehhe...:)

    ReplyDelete
  10. @Gen2Merah

    selamat petang cikgu...mmg syahdu cikgu...:)

    ReplyDelete
  11. @H.J

    mmg best H.J tapi lagu ni lg best...:)

    ReplyDelete
  12. mama..kita pun suke lagu ni..lagu ku pinang kau dgn Bismillah pn best taw..

    ReplyDelete