Sunday, February 12, 2012

Lawak 8 # Dialog Lembu Dan Ayam

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum ...


Ayam : "Manusia ni memang pentingkan diri sendiri !!" 
Lembu :"Kenapa kau kata macam tu ?"
Ayam : "Tengoklah ! Apa mereka buat kat aku !!
Lembu :"Hah ! Buat apa pulak ?
Ayam :"Aku ni bertelur hari-hari.Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor.Orang kata ada  
             juga waris aku bila aku dah tak ada nanti,tapi manusia ni memang tak berhati perut,hari-
             hari dia orang makan telur aku, macam mana aku nak dapat anak !!!
Lembu : "Alah ! Kau punya masalah kecil aja..."
Ayam :"??? Maksud kau ??
Lembu :"Aku ni,kalau fikirkan nasib aku lagi malang.Rasa nak bunuh diri pun ada,bayangkan
               hari-hari manusia minum susu aku tapi seorang pun tak pernah panggil aku "MAK" !!
Ayam :?????

23 comments:

  1. hahhah..terbaek larhh... pasni ramai2 yg minum susu, kena larh pngil mama muuuuu.... hek2..

    =nasib cik ernie x minat susu.. ahakz.. ^_<

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Mama

    mesyuarat tingkap ke apa tu....he he

    ReplyDelete
  3. hahahahah...adoiyai...klu nk kna pnggil mak mmg payah la.saya tiap2 hr mnum susu

    ReplyDelete
  4. nasib baik kechik2 dulu kita minum susu mak kita..... kalau tak..mesti ramai mak angkat....he3

    ReplyDelete
  5. MAMA...!!~ mama kena tag utk join contest... harap join yea?? thanx mama....

    ReplyDelete
  6. @atuk

    waalaikumusalam atuk...mesyuarat tingkap ayam ngan lembu...:)

    ReplyDelete
  7. hahaha...pndai mama bergurau ek???hehehe

    ReplyDelete
  8. na..siannya c lembu tu..nak sgt di panggil MAK yek...(^_^)

    ReplyDelete
  9. @Si BuDaK KaChAk

    x ada apa pun saja je suka2..release sikit...:)

    ReplyDelete
  10. lagi sadis kisah si lembu ni..haha~

    ReplyDelete