Tuesday, January 17, 2012

Tips Mencari Jodoh

SALAM 1 MALAYSIA

Assalamulaikum semua...
Bukan senang kita semua hendak bertemu jodoh yang bersesuaian dengan diri kita...ada yang tidak mendapat yang menepati citarasa diri sendiri,tidak sesuai oleh itu kita haruslah mencari apa fakta yang menarik pada bakal jodoh dan pasangan kita ! jom kita tengok apa10 fakta yang  menarik untuk mencari bakal jodoh kita ! moga dengan tips ini akan membawa kepada kejayaan untuk mendapatkan pasangan yang sesuai untuk kita semua.....

1- Tarikan
Pada lelaki tarikan pertama yang mereka pandang pada perempuan adalah wajah dan pakaiannya oleh itu pada wanita semua sediakanlah diri awal-awal untuk menawan bakal pasangan anda itu dengan pakaian yang cantik dan tidak menjolok mata pada lelaki yang memandang.

2- Perkenalan
Tidak salah pada zaman sekarang perempuan yang memulakan dulu usaha untuk berkenalan kerana pada lelaki walaupun perempuan itu yang memulakannya dahulu mereka akan tetap
beranggapan bahawa lelaki yang memulakan dahulu detik perkenalan itu.

3- Daya Penarik
Biasanya lelaki akan mudah tertarik pada perempuan yang sederhana,simple,tidak materialistik mudah berterimakasih dan redha dengan apa yang diberikan oleh lelaki. Perempuan plak lebih mudah tertarik dengan lelaki yang selalu memberikan perhatian,
penghargaan dan penghormatan pada perempuan oleh itu kaum lelaki janganlah terlalu kedekut dalam membelikan sesuatu barang untuk perempuan ye...

4 - Mengenal Peribadi
Orang lelaki sepatutnya belajar dulu mengenali kerenah perempuan seperti perasaannya,
pemikirannya,kehendaknya,keperluannya,kesukaannya dan kebenciannya dan begitu juga
sebaliknya perempuan juga harus memahami sikap lelaki yang kasar,tegas dan ego ni.

5-Membentuk Hubungan
Perempuan ini mereka membentuk hubungan dengan seseorang lelaki itu melalui perbualan dan percakapan mereka manakala lelaki pula mereka membentuk perhubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan,kesukaan mereka secara bersama-sama dengan perempuan itu.

6- Mempamerkan Sifat
Lelaki selalunya mempamerkan sifat kelakiannya disamping menyelitkan sifat feminin dalam dirinya seperti lebih prihatin,memahami emosi,timbang rasa dan gerakan batin.Perempuan pula selain mempamerkan sifat kewanitaannya juga mereka suka menghayati sifat lelaki seperti minat lelaki itu seperti memancing, bersukan atau sebagainya dan kaum perempuan kenalah
bersikap bijak tapi janganlah terlalu bijak ye..

7- Pantang Larang
Sebelum rapat dengan lelaki itu haruslah diingat elakkan diri dari bertanya bakal pasangan 
mengenai perasaannya tentang sesuatu peristiwa atau situasi.Lelaki ini pantang bila bakal 
pasangannya menempelek,menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki kerana itu adalah
jalan yang boleh memutuskan perhubungan.

8- Komunikasi
Perempuan pula mudah tertawan pada lelaki yang mudah mengaku kesalahan mereka,
meminta maaf meminta bantuan,bertolak ansur,bersabar dan lemah lembut terhadap perempuan.Pada lelaki pula perempuan haruslah fokus kepada fakta yang ingin disampaikan secara ringkas penjelasan yang panjang berjela dan memasukkan unsur perasaan akan mudah mematahkan minat lelaki pada perempuan itu.

9- Bila Marah
Perempuan jika marah pujuklah dengan kasih sayang dan lemah lembut tanya apa puncanya dengar dengan teliti dan berikan pendapat atau nasihat kerana perempuan ni cepat sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif pada perasaan mereka.Lelaki jika mereka
marah janganlah nak sibuk bertanya kenapa mereka marah pamerkan kasih sayang dalam bentuk suasana yang tenang dan berikan masa untuk mereka merawat diri mereka sendiri.

10- Perasaan
Lelaki selalunya meluahkan perasaan mereka dengan bercakap secara terus terang,ringkas
dan objektif manakala seorang perempuan plak sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat disebalik percakapan mereka.


p/s akan kau temui jodoh mu nanti...
  

26 comments:

  1. mekasih mama

    doakan iffah temu jodoh ye hahaha

    ReplyDelete
  2. Jodoh adalah rahsia Allah.. namun carilah dan kemudian berdoa dan tawakkal lah moga ia menjadi jodoh terbaik dunia akhirat..

    Assalamualaikum ma.. citra singgah pagi disini..

    ReplyDelete
  3. blh guna ni utk cari calon..:)

    ReplyDelete
  4. boleh guna ni, sebab KAMI semua belum jumpa jodoh lagi. hee. :)

    ReplyDelete
  5. alalala
    syg buchuk abg!
    meh kat abg ek!
    "contoh pujukan!"
    hahaha

    ReplyDelete
  6. @Iffah Afeefah

    okay iffah mama akan sentiasa mendoakan agar jodoh iffah dipercepatkn..:)

    ReplyDelete
  7. @Citra NaniZam

    waalaikumussalam citra InsyaAllah kan...:)

    ReplyDelete
  8. @KAMIHIDUP

    InsyaAllah akan bertemu jodohnya nanti...:)

    ReplyDelete
  9. waaa... best la nasihat yang keh 9 tuh,, betul sangat,,haha

    ReplyDelete
  10. nak larr llaki mcm tuuu..hihihi..

    ReplyDelete
  11. eh,lupa plak..makasih ya mama bagi tips ni..lepas ni nak kena temuduga dulu niii pada llaki2 hihihi..baru boleh terima..:p

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum mama,

    entri yang menarik mama..sangat berguna...hehehe...apapun kancil nak ucapkan terima kasih kat mama...
    nak tahu.jomlah singgah ke blog kancil

    http://kancil8349.blogspot.com/2012/01/punca-traffik-kancil-8349-tahun-pertama.html

    ReplyDelete
  13. dah bertemu jodoh...heheheeee
    insyallah, kekal hingga ke akhir hayat!

    ReplyDelete
  14. ehehe..mama, doakan limah bertemu jodoh yg terbaek :P

    ReplyDelete
  15. @akuamir

    mekacih yer sama2lah kita b'kongsi info...:)

    ReplyDelete
  16. @Kancil 8349

    waalaikumussalam kancil...mekacih yer...:)ok

    ReplyDelete
  17. @meydi suka suka

    okay no problem sama2 kita mendpt infonya...:)

    ReplyDelete
  18. @KaK LimAh Si SupiR

    InsyaAllah mama akan sentiasa mendoakan jodoh yg terbaik buat kak limah...:)

    ReplyDelete