Tuesday, January 31, 2012

Lawak 6 # Nyonya Oh Nyonya

SALAM 1 MALAYSIA

Assalamualaikum...
Pada suatu hari, seorang nyonya bernama Nyonya Mei Lee datang ke Kuala Lumpur untuk kali 
yang pertama selepas menang loteri.Beliau check-in di sebuah hotel mewah dan seorang pelayan membawakan begnya menuju ke bilik penginapan Nyonya Mei Lee.

Nyonya Mei Lee dengan girangnya mengikut langkah-langkah pelayan itu dan ketika pelayan tersebut menutup pintu lif, Nyonya Mei Lee melihat ke sekeliling.Beliau tetiba menjadi marah lalu berkata kepada pelayan tersebut.

"Eksekius mi,lu jangan ingat wa tua,mali dari kampung,tatak tahu duduk hotel...sudah baya latut,
lu kasi ini bilik ka???! Kicik !! Tatak tibi, tatak lemari, tatak apa pun???! Katil mau titun pun tatak?????!! Haiyyaaa.....mau tipu olang ka ????!!.

Lalu pelayan itu pun menjawab dengan bengangnya, "Sabar Nyonya, ini baru lif aja maaa...!"
"Lain kali mau marah-marah ke apa ke tanya gua dulu jangan ikut suka lu...!!! Haiyyaaa Nyonya !! Nyonya...."

"Oh ya ka ni bukan bilik titun kaa.. ! soli...soli wa tatak tahu maaa..."



p/s lain kali tanya dulu jangan terus jer nak marah-marah...

27 comments:

  1. rasa nak lempang laju2 jer nyonya ni..kasi panas jer ada ker lif dikatanya bilik..cina bukit betul laaa hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha lawak betul la nyonya ni :D

    ReplyDelete
  3. haa.. kan dah malu.. bayar latut ini bilik kecik. Hahah.

    ReplyDelete
  4. hahahaha lawaklah citer mama... kesian nyonya tu, lif diingatkan bilik.

    ReplyDelete
  5. kesian nyonya tu...lif pun tatau... heee

    ReplyDelete
  6. memang patut pun...ndak pernah tidur dekat hotel kalau macam tu...hahaha

    ReplyDelete
  7. haha..memang sesuai dengn apa yg dia ckp...ahaha kena atas btang hdung sendiri....huahua

    ReplyDelete
  8. hye mama ... cina nama pun cina xde bahasa...org melayu pun ade kala menyedihkan je :(

    ReplyDelete
  9. huhu..nyonya nyonya...

    apepun gambar kucing tu memang comel sangat..:)

    ReplyDelete
  10. sian kat dia mama...kampung dia xde lif la tu..hehe :p

    ReplyDelete
  11. haha...tu la..belum apa2 da marah2..lain kali tanya la dulu..hee~

    ReplyDelete
  12. hahahahah...kalau ye pon dari kampung,jangan la sampai macam tu skali.nyonya oh nyonya

    ReplyDelete