Thursday, August 04, 2011

Jangan Mudah Terpengaruh ....

SALAM 1 MALAYSIA


Selamat pagi semua, hari ini hari yang ke empat
semua umat Islam berpuasa...
Mama harap semuanya di dalam keadaan yang sihat
untuk menempuh hari yang ke empat ini dengan 
penuh semangat dan ceria yer...
Cuba kekawan lihat pada gambar yang mama
letakkan di bawah ni...
apa yang kamu semua pandang n nampak pada iklan along ni..
Sungguh2 nak mengelirukan orang membuat iklan begini...
Begitulah caranya along2 ni membuat promosi
pinjamannya hinggakan ayat kat atas tu pun dia
boleh tukarkan sesuka hati seolah2 pihak bank yang mengadakan
promosi tu....
Tapi kelakar juga mama tengok iklan tu yang
  ayatnya x boleh blah... 
"MAYBONUK"
mungkin saja tulis begitu sebab nak mengelirukan orang kot
apa benda alahnya maybonuk tu???
hiskkk ikut suka kaulah along...
harap jangan ada yang percaya pada skim pinjaman along ni yer bahaya tau...  
kat pagar dan kat mana-mana pun mereka sanggup letakkan 
iklan begitu...
Kekadang ada tu sambil menaiki moto sanggup lemparkan
kertas along yang kecil tu kat depan halaman rumah kita
bengang mama sebab die orang ni x kira ada orang ke x  
  die main lempar jer....




10 comments:

  1. macam2 - macam cara mahu tipu orang untuk dapatkan duit...apapun thanks for the info...

    ReplyDelete
  2. @Kancil 8349:yer la sama2 la kita ingat mengingatikan...semoga semuanya tahu ....:)

    ReplyDelete
  3. Azu penah nmpak ade iklan 'PINJAMAN PUASA'..haha best punye iklan!!

    ReplyDelete
  4. @azu : mmg ada macam2 iklan yg ditampal untuk menarik perhatian orang ramai...:)

    ReplyDelete
  5. Isteri Encek Bard: hahaha may bonuk...kelakar jer..:)

    ReplyDelete
  6. Aik kat sana pun ada Maybonuk juga ke? Sini ada gak iklan ni. Kaya gak yer Maybonuk ni ada cawangan. Hehe. Tumpang nama Maybank untuk jadi bank.

    Orang cakap nama syarikat penting untuk tarik orang ramai.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  7. @Wina: yer ke wina kat Melaka pun ada yer...merata2 die org ni letakkan iklan tu ...tumpang glamer wina x dpt jadi MayBank jadi Maybunok punjadi la...mcm2 dunia ni kalau nak menipu kn...:)

    ReplyDelete
  8. my bonuk?
    heehhehe
    x penah jumpe lag kak..dan x mo jumpe..hehehe

    ReplyDelete
  9. @aimie amalina: yer la dear x payah jumpa pun ...x ada maknanya kn...:)

    ReplyDelete