Thursday, August 11, 2011

Berita Gembira Buat Pelajar....

SALAM 1 MALAYSIA


Wah satu lagi berita gembira buat pelajar2 IPTA yang akan
mendaftar masuk pada bulan September ini...
Baru 2 hari lalu kita baru mendengar 
kakitangan kerajaan akan mendapat bonus
pada pertengahan bulan ni..
 Semalam pula PM
baru mengumumkan bahawa pelajar2 yang akan
memasuki IPTA akan mendapat wang dari PTPTN
sebanyak rm 1500.00 seorang dan wang itu
akan diberikan dua minggu sebelum pelajar2 mendaftar masuk
ke IPTA...
Pemberian ini diberikan pada ibubapa yang mempunyai
pendapatan rm 4000 kebawah.
Wah seronok betul pada sesiapa yang terlibat
dan diharap pada yang berjaya memasuki IPTA
belajarlah bersungguh-sungguh ye sebab
Malaysia ingin melihat semua rakyatnya
menjadi seseorang yang berjaya di masa hadapan 
dan bakal menjadi pengganti tokoh2 terkenal di Malaysia...



21 comments:

  1. ala.. dah nak keluar dah.. hehe.. kepada yg baru masuk.. rerajin blajo..

    ReplyDelete
  2. ala.. dah nak keluar dah.. hehe.. kepada yg baru masuk.. rerajin blajo..

    ReplyDelete
  3. ala...yg baru mendaftar aje ke?? nak jugal!!...teeheee...*gedik

    ReplyDelete
  4. @aiman

    salah langkah la aiman dah nak kuar baru dpt wang ni...:)

    ReplyDelete
  5. @aiman

    sabo jer la aiman yer...adik2 plak yg nak masuk IPTA...:)

    ReplyDelete
  6. @SoLy SoLicious

    yer soly ...yang baru jer yg dah lama x boleh la...tu kena guna wet sendiri...:)

    ReplyDelete
  7. aloooo
    jeles..dah abih belajoo =(
    hahaha...ajen2 belajo ye dik!

    ReplyDelete
  8. anak mummy nak masuk sept ni....kalau tak campo gaji papanya masih ada peluang lagi ke?

    ReplyDelete
  9. salam mama... dl pun sy dpt gak.. fkr balik, menyesal amik PTPTN... hutang berpuluh ribu..

    ReplyDelete
  10. kepada yang masuk UTM, kalau ada masalah, boleh minta bantuan saya..:)

    ReplyDelete
  11. @aimie amalina

    wah..wah aimie plak yg jeles nyer ye...biarlah turn adik2 plak kn...:)

    ReplyDelete
  12. @Arizakiah

    InsyaAllah arizakiah mudah-mudahan dpt hendaknya yer...berdoa jer la ye...:)

    ReplyDelete
  13. @Abe Goreng

    bagi yg lama tu x payah la bagi peluang kat adik2 tu plak yer...:)

    nanti mama gi lawat n3 tu yer..:)

    ReplyDelete
  14. @mizzkechique

    salam mizz mmg ye mizz PTPTN je hutang dah brape...

    jenuh nak bayar blik nanti kn...:)

    ReplyDelete
  15. @pyejal

    InsyaAllah pyejal kalau ada masalah nanti die org cari awk ye...:)

    ReplyDelete
  16. nasib baik utang ngan PTPTN dah habis..tak mo pikir hutang hutang dah..dulu best ada JPA biasiswa..last masa zaman hubby je kak mas..tak de interest yg tu..

    bahagia sgt idup hubby tak yah rush2 nak pikir bayar utang..huhu

    ReplyDelete
  17. @PinKy MoMMa

    best nyer diya hutang ngan ptptn dah settel...
    nasib juga kalau x parah juga nak settelkn hutang ni kn...:)

    ReplyDelete
  18. Jangan buat joli salahguna pakai ke tempat lain sudah. Hehe.

    Memang untung yer dapat awal-awal tapi jangan lupa bayar balik apabila dah kerja. Haha.

    Nasib baik Wina dulu MARA. Haha lagi untung.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  19. mama, ini bukan berita baru. lama dah. . tapi tiap2 tahun, mesti kerajaan highlight kononnya macam baru dan kerajaan baik. sha dah naik muak

    kalau baik, tlglah bagi percuma RM1500 tu. haha~

    ReplyDelete
  20. @sha my heart

    itu mama x tahu la kalau sha dah ckp mcm tu tapi pada keluarga yg susah baik bg mereka kot dpt bantuan mcm tu...:)

    ReplyDelete