Thursday, December 16, 2010

Cerita kartun yang disukai....

Dah 2 hari aku tak ada entri menarik yang patut aku tuliskan kat sini tapi apa-apa pun aku cuba juga nak  tulis sesuatu....
Kalau hari cuti setiap minggu ada saja cerita kartun kat tv, lagi pun sekarang ni cuti sekolah  lagi lah banyak cerita kartun baik kat tv3 atau siaran tv lain, kalau astro lagilah, satu channel semuanya cerita kartun. Budak-budak sukalah tengok tv dalam musim cuti sekolah ni "macam-macam ada"( tu kan slogan Astro kat tv) kalau tak kemana-mana tv lah tempat yang paling sesuai untuk menonton apa juga cerita yang best-best......
tapi aku kat rumah dah tak ada budak kecil lagi la.... semuanya dah besar,anakku yang kecik pun dah nak masuk 15 tahun umurnya tapi yang jadi peliknya umurnya dah nak masuk 15tahun tapi suka la tengok tv rancangan kartun yang budak-budak kecik sekarang suka tengok...(syane...syane.....!!!)
kekadang tergelak jugak aku tengok perangai dia macam budak kecik lagi, suka tengok cerita kartun....badan je besar....hehehe...kekadang aku pun turut serta jugak nak tonton cerita kartun ni tapi biarlah kene dengan kartunnya (kang org kata macam budak kecik plak) hehehe...

Macam-macamlah cerita kartun dia suka tonton salah satu Doremon la....(magik tu yang 
seronok agaknya).....Kalau nak aku tuliskan tajuk cerita kartun yang pernah dia tonton rasanya panjang jugak tapi aku cuba senaraikan kat sini ( yang aku ingat je lah yer kang panjang berjela plak entri aku ni)......banyak juga tajuk kat bawah ni, ok lah ini je yang ingat....
1.Doremon
2.Digimon
3.wonder pet
4.shin chan
5.fukuchan
6.kampung boy
7.ultraman
8.Barbie
9.naruto 
10.garfield
11.hagemaru
12.spongebob
13.powerpuff girl


powerpuff girl

spongebob
Inilah kartun yang paling digemari oleh anakku yang sulung sebab ada bersangkut paut dengan kisah hidup dia..... ( MR & MRS GARFIELD )

Shinchan  

naruto

tom n jerry
 
winnie the pooh 
 barbie

 kekadang aku pun tumpang sekaki jugak bila dia tonton cerita barbie ni...bila dah tonton dah jadi sama lah aku ngan anakku ini...tapi tak boleh nak kata apa semua orang suka tonton cite kartun ni tapi pada aku bila nak tengok cerita kartun kena lah pilih kartun yang tertentu je....tapi kalau dah suka bukan kira cerita kartun apa janji best pada dia orang....Kartun Barbie ni jalan cite nye pun best tu sebab ramai yang suka tonton cite nyer....


wonder pet
kartun ni budak-budak kecil memang paling suka tengok hinggakan lagu dalam cite ni pun budak-budak suka nyanyikan dan jadi ikutan "Apa yang paling penting kerjasama"

digimon
Inilah cerita kartun yang anakku suka sangat tonton...

2 comments:

  1. salam mama,

    kartun sekarang nie macam kurang kancil berminat..ndak taw mengapa...tengok2 macam tu je...mungkin dah besar jadi ndak berminat...tapi kalau kartun2 dulu...best giler walaupun ndak secantik sekarang...hehehe

    ReplyDelete
  2. @Kancil 8349

    betul tu katun dulu x sama ngan yg skg ni...:)

    ReplyDelete