21 February 2018

# DIY # eco mart

DIY LAMPU DINDING BARANG KEDAI ECO

ASSALAMUALAIKUM...
DIY Lampu Dinding Dari Barang Kedai Eco | Semenjak du menjak ni mama ni asyiklah mendeko jer kerjanya...seronok sebenarnya lagi pulak ada hubby yang sekepala apa lagi jadi jer la....kali ni nak buat lampu dinding guna barangan plastik kedai Eco jer...kalau nak taju jom kita tengok kat bawah ni...


Bahan dah siap dibeli awal-awal lagi cuma hubby tak ada masa nak pasangkan jer...buatnya sekejap jer...bahan yang diperlukan adalah bekas tisu warna putih tu,mentol,bateri dan kaki besinya jer...


Proses membuatnya...bekas tisu yang ditengah tu kenalah dipotong sedikit dahulu untuk meletakkan lampu mentol yang berwarna merah tu...


Ni dia bekas yang sudah siap diletakkan dengan mentol di dalamnya...mentol pun senang dibuka just tekan suisnya jer...guna 3 biji bateri...jadi tak bolehlah nak buka sepanjang malam takut bateri habis pulak...


Dah siap akhirnya lampu dinding plastik dari kedai eco ni...


Test pasang bila malam...nampak cantik dan menarik juga rupanya...bolehlah dinyalakan jika tiba-tiba tak ada elektrik...


Bila siang inilah rupanya lampu dinding yang telah siap dipasang di dinding tepi rumah mama ni...


Deko simple jer...kena rajin dan kreatif juga kalau ingin membuatnya..alhamdullilah siap juga 2 lampu dinding depan beranda rumah mama ni...


Inilah suasana di hadapan rumah mama bila buka gunakan lampu dinding tu..ala-ala candle light dinner...kalau nak makan kat sini bercandle light pun boleh juga...hahhaha saja jer mama ni kan...


 p/s asyik berdeko jer ni...

2 comments: