JIRAN TETANGGA

Sunday, December 25, 2016

DIY : SALIN KULIT BARU ALMARI LAMA

ASSALAMUALAIKUM....
Sakit mata mama bila tengok almari dapur ni..memang dah lama umurnya tapi masih bertahan lagi...kali ini mama nak diy kan almari dapur ni..tukarkan kulit lamanya dengan yang baru..biar nampak berseri sedikit dari rupa lamanya..mama beli wallpaper ni kat kedai DIY jer...murah sedikit harganya...jom kita kasi solek sedikit almari ni..



tengoklah almari dapur ni..memang dah teruk keadaan permukaannya...buruk sungguh bila melihat keadaannya..sakit mata setiap kali ke dapur...oleh itu memang nak kena buat make over sendiri biar nampak cantik semula...


Oleh itu jomlah kita lakukannya sendiri..beli wallpaper kat kedai DIY jer dan mulakan tampal kat almari tu..buat perlahan-lahan akhirnya siap juga...


Tadaaa inilah dia hasil tampalan sendiri...okaylah rupa almari ini dari yang sebelumnya...puas hati juga dapat buat make over almari dapur mama yang dah lama ini ke rupa yang baru....

p/s dapat buat sendiri lebih puas hati...


1 comment:

GRANDMA ON PAPER

GRANDMA ON PAPER