JIRAN TETANGGA

Thursday, November 24, 2016

Makan Banyak Tapi Tak Gemuk

ASSALAMUALAIKUM...
Kenapa tak gemuk jugak ni..makan punyalah banyak tapi masih tak naik berat badan ni...Persoalannya orang lain nak kurus mama ni pula nak gemuk...bersyukurlah dengan segala apa yang ada...tak perlu nak meminta lebih-lebih sebab ianya bukan milik kita walaupun hari-hari makan bertambah pun jika tak boleh nak gemuk memang tak adalah...alhamdullilah setakat ni berat badan mama memang tetap maintain 55kg...kalau naik pun hanya 1kilo jer esok turun semula....



tengok menu macam ni jer dah tak boleh tahan...makan bertambah-tambah lebih-lebih lagi bila kena dengan nasi panas...rasa macam tak boleh nak berhenti makan jer...nafsu makan kuat mama ni tapi tulah badan tetap tak boleh nak berisi sedikit...kurus sangat pun tak elok juga sebenarnyakan..jadi kononya naklah berisi sedikit tu yang makan lebih tapi tak juga boleh...tak kisahlah kurus ke gemuk ke janji badan mama sihat dan tak ada masalah penyakit yang lain...

p/s kurus ke gemuk ke tak kisah la...

2 comments:

  1. mama, sy nak tahu.. mama punya makan banyak tukan, banyak mana??? hehehehe
    i jeles tau

    ReplyDelete
  2. Biar macam itulah bagus mas
    Tak payah sesusah nak control makan
    Kakak ni punya jaga tetap gemuk juga.

    ReplyDelete

DUIT TABUNG