18 November 2014

# cerita hubby

Hubby Pandai Menjahit

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...



Bangga juga rasa hati ini sebab hubby pandai juga menjahit...walaupun bukan buat baju atau seluar tapi tetap pandai mengecilkan pinggan seluar atau memotong seluar jika seluar yang dibeli itu terlalu panjang bawahnya...kiranya pandailah juga hubby mama menggunakan mesin jahit tu..bolehlah juga dia membantu mana yang perlu jika ada baju atau seluar yang terkoyak...

Kalau terdesak tu memang boleh diharap juga untuk minta tolong dia jahitkan...kalau hantar ke kedai memang dah tentu kena upahnya ! lebih-lebih lagi sekarang ini sedikit masalah pun nak kena keluar duit...itulah baiknya kalau kita pandai jahit baju atau seluar sendirikan memang tak payah nak susah payah hantar ke kedai...bestnya kalau hubby mama ni boleh jahit baju sendiri.. beli kain je suruh dia buatkan...tapi tak kisah la ! kiranya alhamdullilah juga la ! walaupun hubby tak pandai menjahit sepenuhnya tapi bolehlah juga menjahit setakat yang dia termampu tu...

p/s bersyukur dgn kurniaan MU...

5 comments:

  1. wahhh memang rare tengok lelaki menjahit dirumah... selalu kalau tukang jahit tu mmg kita faham lah kan dh kerja dia hehehe...

    ReplyDelete