10 February 2014

# cerita grandmama

Tukar Bateri Kereta Baru

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Semalam tiba-tiba kereta anak mama tak boleh start...nak start jer dah bunyi lain macam..dengar dari bunyinya mesti masalahnya adalah bateri...memang betul cuba bawa ke kedai untuk dicas semula memang dah tak boleh dicas balik...alamatnya memang kena tukar bateri yang barulah ni..


kebetulan semalam banyak kedai bateri tutup puas juga cari merata-rata akhirnya jumpa juga satu kedai tayar yang masih buka...terus hubby bertanya dan berbincang tentang harganya...akhirnya keputusan dicapai dan dapat juga harga yang mampu dibeli...terus bawa pulang ke rumah dan pasangkan terus ke kereta anak mama...boleh la hidup akhirnya kereta ni bila dah dapat bateri yang baru...

5 comments:

  1. assalam,

    pasang sendiri lagi baik...taklah semua nak upah...kalu orang pompan mungkin kot..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak masz, murah ke dapat harga bateri baru tu? apapepun, bagus la tukar.. takda la bahaya melanda di tengah jalan. in shaa Allah (",)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Mama

    Alhamdulillah
    berlaku di rumah

    ReplyDelete
  4. Saya pun lama tak tukar battery kereta. Kena tukar juga nanti ni. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete