24 February 2014

# cerita family # jenjalan

Pesta Layang-Layang Di Pasir Gudang

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Semalam pagi kami sekeluarga telah ke Taman Layang-layang Pasir Gudang untuk menyaksikan Pesta Pertandingan Layang-layang...pertandingan ini sememangnya setiap tahun akan diadakan disana...memang seronok dapat melihat bermacam-macam jenis layang-layang yang dimainkan dan lebih dari 400 layang-layang dari setiap peserta diseluruh pelusuk dunia...



bermacam-macam jenis layang-layang terdapat di sini...


banyak booth yang di sediakan untuk pengunjung melihat-lihat juga membeli-belah...jika lapar ada gerai menjual makanan dan buah-buahan...jika kesini memang banyak terdapat 
gerai yang menjual semacam-macamnya.. 


 gerai jualan jangan cakap la memang banyak terdapat di sini...
apa saja ada terjual di sini...pilih saja apa yang diingini...




nasib baik ada payung kalau tidak memang berpanas teriklah kami sekeluarga...walaupun keadaan cuaca panas terik semalam tapi keadaan cuaca di sini sangat kuat tiupan anginnya... itu sebab agaknya pesta layang-layang ini diadakan di sini memandangkan keadaan cuaca angin kencang....

9 comments:

  1. salam mama,sy pergi malam sebab siang terlalu panas..takut tak larat pulak...tapi rata-rata penjual ambil kesempatan pulak dengan menjual makanan dengan harga yang tinggi..

    ReplyDelete
  2. syoknye dapat nengok kak..mesti saya yang teruja lebih2..

    ReplyDelete
  3. lama dah tak jejak pasir gudang ni mama...

    ReplyDelete
  4. saya pun ke sana juga sabtu lepas. tak pakai payung, tapi pakai topi. sebab nanti tak cukup tangan nak pegang kamera air makanan. heheh~

    ReplyDelete
  5. Banyaknya layang-layang..cantik..kalau pergi sure asyik..macam-macam bentuk adakan..comel...

    ReplyDelete
  6. Salam mama. Rasanya ada ternampak mama di sini. Mula nk pergi tegur juga. Tp takut salah org. Masa tu mama nk balik dah ;)

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum ummi....la kenapa x tegur...mama mmg x kenal yg mana satu kalau mama tahu mesti dah tegur juga....mama x kisah kalau kenal tegur jer...lagi satu mama ni kalau jauh sikit mmg kabur sikit pemandangan mata dah rabun...

    ReplyDelete
  8. dulu penah 2 3 kali jugak pegi, mmg best tgk layang tu semua cuma tak tahan cuaca panas hehe..

    ReplyDelete
  9. meriahmya..acara wajib setiap tahun disana kan?
    mcm2 layang2 ado.

    ReplyDelete