24 February 2014

# cerita family # jenjalan

Jenjalan Di Hari Minggu

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Pagi ke Pasir Gudang petang pula ke Lobi Hotel Legoland....wah berjalan saja yer...bukan ke mana pun hanya round-round sekejap...pagi tu memang la ke Pasir Gudang nak tengok pesta layang-layang tapi tak lama pun ! lagi pula cuaca memang agak panas kat situ...

sebenarnya saja jer nak bawa Awisy tengok layang-layang berterbangan di udara...pusing-pusing ! snap beberapa gambar terus jer gerak nak balik...kesian pula tengok Awisy berpeluh dalam cuaca kepanasan..cuaca sekarang ni memang agak panas ! tu yang gerak balik cepat...

Dalam perjalanan pergi balik pun dah nampak beberapa kejadian hutan terbakar...kesian pihak bomba sekarang ni banyak kes kebakaran harus dipadamkan dengan segera kalau tidak pasti merebak jadinya.. sejak cuaca semakin panas ni semakin banyak kerja ahli bomba kita ni..

okay la nak buat macam mana lagi kan kawan-kawan ! sudah memang kejadian alam semulajadi ! ada masa panas,ada masa hujan ! semuanya Allah yang tentukan kita sebagai manusia ni redha jer la...


 jom kita tengok betapa seronoknya grandpa melayan cucunya yang sorang ni...grandpa pun turut nak main juga ke...heheee...sebab cucu ikutkan je la yer...


Awisy pun bukan main seronok dan leka dia bermain di sini ! ajak balik pun tak mahu kena bagi umpan coklat baru nak bangun dari situ...


tengok la tu dah pegang coklat baru nak berjalan balik...bukan main lagi dia...minggu depan kita datang lagi ke sini yer Awisy...

p/s budak kecik legoland...

8 comments:

  1. tunggu Ash dah pandai main sikit baru bawak dia ke sini Mama... ^_^

    ReplyDelete
  2. cucu kesayangan ni. hihi :)

    ReplyDelete
  3. seronok Awisy dapat jalan jalan! :D

    ReplyDelete
  4. seonoknya, bawa dia jalan-jalan ea :)

    ReplyDelete
  5. awisy suka main lego lego eh,, kalau adik saya nampak mainan nih kofom dah bising hihi

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Mama

    seronok nyer Awisy

    ReplyDelete
  7. gambar last, bangunan blakang tu legoland hotel ye?

    ReplyDelete
  8. assalam chot...betul tu hotel legoland...:)

    ReplyDelete