Monday, July 29, 2019

IDEA UNTUK STORAGE PETI AIS DI RUMAH

ASSALAMUALAIKUM...
IDEA UNTUK STORAGE PETI AIS DI RUMAH | Kali ini mama nak sharekan idea bagaimana nak buat susunan dalam peti ais korang nampak lebih teratur dan menarik..kekadang tu memang susah jugakan kalau keadaan storage dalam peti ais nampak berterabur dengan barangan di dalam nya...

Ikut kesuaian peti ais kita kalau besar kenalah cari bekas yang besar dan kalau kecil carilah yang comel ikut saiz peti ais kita...mana barang yang boleh diletakkan di dalam bekas kita letakkan mengikut susunan yang sepatutnya...kat bawah ini ada mama sharekan beberapa gambar cara susunatur bekas dalam peti ais supaya nampak lebih menarik...mana tahu ada yang berkenan dan ianya dapat memberikan idea untuk membuat storage peti ais di rumah seperti gambar di bawah ini...
Kalau pandai menyusunnya peti ais kita akan nampak lebih kemas dan teratur jer, barangan di dalamnya pun lebih tersusun..kalau nak lebih mudah lagi lebelkan pada setiap bekas yang kita isi dengan barangan keperluan tu supaya lebih senang kita hendak mengambilnya nanti...
Sekarang ni bekas-bekas kecil begini dah banyak dijual dikedai-kedai eco,diy atau sebagainya..cari saja yang murah ikut saiz dan keperluan yang kita perlukan...jomlah kita layan gambarnya di bawah ni..













Macam mana, dah mula dapat idea untuk storage peti ais kat rumah korang? cubalah mana tahu korang boleh dapat lebih lagi idea untuk membuat storage peti ais di rumah korang tu menjadi lebih menarik lagi...semoga apa yang mama sharekan di sini boleh memberikan idea dan ilham pada korang untuk melakukannya sendiri...okay korang selamat mencuba yer...hingga kita berjumpa lagi di lain entri deko atau idea ilham mendeko ni...

p/s seronok rasanya kalau buka peti ais kat rumah elok tersusun jer barangan di dalamnya...


3 comments:

  1. cantik...nice...tersusun kemas jer...

    ReplyDelete
  2. Cantik sangat dan tersusun kemas. For sure orangnya jenis rajin mengemas rumah :)

    ReplyDelete
  3. Membuak rasa nak pergi cari container macam tu

    ReplyDelete