Thursday, February 14, 2019

UNTUNG DAPAT BANGLO 3 TINGKAT

ASSALAMUALAIKUM...
UNTUNG DAPAT BANGLO 3 TINGKAT | Alhamdullilah rezeki tak salah tempat rupa-rupanya...berjaya juga dapatkan banglo buat anak-anak bulusku...tajuk tak menahan macam mama pulak yang dapat banglo 3 tingkat tu...kalau dapat duduk banglo 3 tingkat alangkah bahagianya kan...tapi tu cuma angan-angan yang bila tahunnya nak dapatnya...tapi tak salahkan kalau ada angan-angan macam ni,mana tahu ada rezeki durian runtuh kot hahaha..in sha Allah aamiin doa-doakanlah mama dapat durian runtuh yer...
Sebenarnya anak mama yang belikan sangkar baru untuk kucing-kucing kesayangannya ni...beli yang besar sikit dari sangkar yang lama sebab sibulusnya sudah semakin membesar...beli pun kat shopee ada offer sangkar 2 tingkat ni...kat kedai luar mahal harganya jadi semalam sampai barangnya...
 Hubbylah yang memasangkan sangkar sibulusnya ni semalam...bila dah pasang sayang pulak sangkar yang lama tu jadi hubby cantumkan jadikan ke 3 tingkat rumahnya ni...
 Alhamdullilah dapat juga banglo 3 tingkat untuk si bulus ni...seronok dapat rumah besar sedikit dari yang lama...boleh panjat terus naik ke tingkat atas...
Dah pun siap banglo anak-anak bulus mama ni...alaskan dengan rumput karpet kat sangkarnya...sedaplah tidur malamnya nanti...
Dapatlah si bulus Cumi Ciki bermalam di rumah barunya semalam...doa-doakanlah mama murah rezeki yer si bulus..mana tahu doa sibulus ni mama dapat durian runtuh nantikan,bolehlah nanti mama buatkan rumah banglo lagi cantik untuk bulus-bulus mama ni...

Di dalam sebuah hadis yang sudah diriwayatkan oleh HR.Muslim Rasulullah SAW bersabda,
"Orang yang penyayang maka juga akan disayangi Allah.Sayangilah makhluk Allah yang ada dimuka bumi,maka niscaya juga akan disayangi penghuni langit"

15 Fadilah Memelihara Kucing Di Rumah
1-Menjadi Timbangan Kebaikan di Hari Kiamat
2-Melatih sikap empati
3-Mendapatkan rahmat Allah di Hari Kiamat
4-Mendapat ampunan dan redha Allah SWT
5-Merupakan sedekah
6-Dosa diampuni
7-Tidak memiliki banyak kuman
8-Kucing bukan haiwan najis
9-Melindungi dari gigitan serangga serta tikus
10-Mempunyai irama serupa dzikir Kalimah Allah
11-Kegiatan yang disukai Allah SWT
12-Mendapat ganjaran baik dan syurga
13-Air liur kucing adalah suci
14-Perhiasan rumah tangga
15-Disayangi penghuni langit

6 comments:

  1. Barula selesa...ariba ariba..^_^

    ReplyDelete
  2. Waaaa kita pun nak amik sangkar adik ni, nak bawak balik kucing Sunah ke rumah hehehe..
    Tunggu anak yang sulung balik ...

    ReplyDelete
  3. bertuahlah anak2 kucing mama dpt rumah baharu. pasti mrka suka n lena tdo..

    ReplyDelete
  4. ingatkan banglo ape tadi..hahaha...comel cumi cuki punya banglo yee...

    ReplyDelete