Wednesday, February 06, 2019

PANAS LIP LAP PUN NAK MASUK JUGA

ASSALAMUALAIKUM...
PANAS LIP LAP PUN NAK MASUK JUGA | Selamat tahun baru buat kawan-kawan yang menyambut Gong Xi Fa Cai...cuti-cuti ni mesti ramai kekawan ambil peluang makan angin bersama keluarga...
mama tak ke mana pun cuti-cuti ni hanya jenjalan disekitar bandar Johor ni jer...itu pun ikut anak layankan cucunda nak keluar jenjalan...
pagi-pagi raya cina pertama dah tepon grandma ajak ke Zoo Johor...ikutkan juga la walaupun tahu cuaca agak panas dan berdeting waktu tu...ingatkan macam hari biasa nak masuk ke zoo ni,lengang jer tapi bila sampai tengok kereta dah banyak parking ditepi kiri kanan jalan..macam rasa malas pulak nak masuk zoo tu,dah la tu nak masuk pintu masuk zoo pun terpaksa berhempit-hempit dengan pekerja warga asing Bangla masuk ke sini..aduhhh redha jer la nak,kalau tahu macam ni memang grandma tak ikut ke sini tadi...
Dah lah panas berdeting jalan la juga sekejap...tengok juga binatang yang kat depan bila dah penat terus cari port baik dan berehat...biarkan anak-anak bawa cucunda melihat binatang yang ada di sekitar zoo tu...layankan juga la sekejap melawat haiwan yang ada di depan ni...

Hubby pun dah macam tak larat nak daki bukit dalam zoo ni...last-last rehat jee lah kami berdua di sini...

Dapat juga tempat untuk berehat, sempat juga selfie berdua...berehat sambil berselfie....sambil menunggu anak dan cucu,macam-macam gelagat warga asing kat dalam ni,memanjang jumpa port baik selfie saja,sampaikan dengan haiwan yang ada tu pun nak selfie juga...gelak mama dan hubby tengok gelagat warga asing ni...macam kita juga kalau dapat berjalan ke tempat orang asing pasti nak selfie juga tempat-tempat yang cantik dan menarik dinegara mereka juga kan...





p/s suka gelakkan orang yer...nanti jangan malu kalau orang lain gelakkan kita pulak...

8 comments:

  1. uuish memang tabah jalan time panas2 hihi tapi kdg tu da jalan2 kan x sedar pun sonok jalan lupa panas hehe..

    ReplyDelete
  2. Biasalah mama time cuti memang ramai orang.Sabar jelah demi cucu. Hehehe

    ReplyDelete
  3. best zoo johor ni..pernah pergi sekali je dengan keluarga kak ayu citarasa rinduan...masa tu, hujan lebat pulak..tak puas meronda seluruh zoo..

    ReplyDelete
  4. Thank you for sharing in this article
    I can learn a lot and could also be a reference
    I hope to read the next your article updates

    Hi, we are team Tangerang digital, just share new article from Masirwin Blog - Digital Inovation Enthusiastic for you...

    - Kelebihan Wisman Butter untuk Kue

    - Daftar Harga Hardisk Eksternal 1TB

    - Makna Imlek Tahun Ini

    See you, from Irwin Andriyanto

    ReplyDelete
  5. Seronoknyaaa Maa, kita yang dah dewasa ni pun kalau dapat pergi ZOO memang best, sekarang dah cantik dah kan...bersih ..

    ReplyDelete
  6. seronok gi zoo johor ni... sofea pun suka..

    ReplyDelete
  7. lama tak pergi zoo johor. last pergi tahun lepas.

    ReplyDelete