19 June 2017

# resepi masakan

RESIPI AIS KRIM GORENG

ASSALAMUALAIKUM...
Resipi mudah dan simple ini memang sedap kalau makan selepas berifftar...sejuk jer rasa tekak...air tangan anakanda mama yang rajin hendak membuatnya...nak buat pun cepat dan mudah sangat jomlah kita tengok cara-carnya...

Bahan yang diperlukan
ais krim (suka hati nak ais krim apa2 pun)
roti
cawan/mug


Cara membuatnya...
1- Ambil roti dan letakkan ais krim di atas roti ...



2-Ambil sekeping roti lagi letakkan di atasnya.
Tekan-tekan supaya lekat sedikit..


3-Ambil mug dan takupkan kat atas roti berisi ais krim tu tadi.tekan-tekankan sedikit mug tadi dan biarkan roti tu melekat..


4-Siap juga Ais Krim Goreng tadi.Bila nak makan gorengkan dahulu yer..


5-Ais krim goreng siap untuk dimakan.itulah resipi mudah dan simple mama...pada yang nak cuba bolehlah mencubanya yer...


p/s menu dessert ifftar semalam...

6 comments:

  1. alahaii..mudahnya ,mama...tapi dalam pada mudah,tak taulah bila nak buatnya tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tu la kekadang yg mudah tu yg malas nak membuatnya...

      Delete
  2. blh cuba ni..tq for sharing

    ReplyDelete
  3. Nurul pernah buat.. memang sama dengan yang jual punya :D

    http://www.syahirahvaliant.com/2017/06/pencarian-sponsor-giveaway-nurul-friends.html

    ReplyDelete