10 May 2017

# diy tanaman

SEMAI CILI API KAMPUNG PULA

ASSALAMUALAIKUM..
Pagi ni hubby alihkan semaian cili kampung ke tempat yang lebih besar sedikit...lebih senang dan mudah untuk pembesaran pokok cili api ni nanti...harap pokok cili ni akan membesar dengan jayanya..bila dah besar dapatlah merasa hasilnya nanti...




Nak tahu cerita tanaman mama boleh klik link di bawah tu..

6 comments:

  1. peh pedas ni ma. kita pun nak tanam cili nanti. senang nak makan budu ke, cencalok ke, petik je potong-potong, ngap.

    #TheRealBloggerMak

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu lin...cili kg kn pedaskn...okay boleh kita bertukar2 cili nanti..

      Delete
  2. Sekarang cili dah mahal jugak. Siqah suka beli cili padi. Walaupun tak berapa makan pedas, mesti letak cili padi dalam makanan. Hii. Kalau kat rumah Mama, boleh petik cili kat belakang rumah je kalau nak guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu siqah barang skg mmg semuanya mahal....betul tu...

      Delete
  3. Hehehe lea baru jerk try tanam sawi.. ekekeke

    ReplyDelete
  4. Mudah2an berhasil.
    Siram guna air basuhan ikan.

    ReplyDelete