26 October 2014

# cerita makan

Resepi Jeruk Asam Boi...Sedap ! Cara Baru Makan Mangga

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Kalau bab mangga muda ni memang tak boleh la nak cerita mesti kecur air liur ni...kan dah jadi trend kat fb makan jeruk mangga muda dengan asam boi...tengok gambar jer dah boleh buat kita merana nak makan jeruk mangga asam boi ni...bila dah asyik kecur jer lebih baik la buat sendiri kalau tunggu lama-lama memang kempunan la jadinya nanti...jom kita tengok resepi mudahnya ini...


Bahan-bahan yang diperlukan...
mangga muda,asam boi,cili api,garam dan gula...


Cara-cara membuatnya...
1-Potong mangga muda dan asingkan dalam bekas...
2-Ambil cili api hiris2kan letakkan dalam bekas mangga tu..
3-Masukkan asam boi,garam dan gula..tutup bekas dan siap sekejap dalam peti ais...
dah sejuk boleh lah dimakan begitu saja..

Selamat Mencuba yer...

p/s mood boring ni...

4 comments:

  1. waa.setiap kali tengok gambar jeruk mangga ni..kecur air liur..cari pelam muda tak jumpa jumpa..

    ReplyDelete
  2. senangkan nk buatnya... tapi saya masih tak trbuat lagi..dok teringin ja tgk

    ReplyDelete
  3. baru buat malam tadi, 4 biji mangga sekali hadap jer boleh habis huhuu

    ReplyDelete