11 August 2014

# resepi masakan

Resepi Sayur Campur Simple

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Inilah menu tengahari mama hari ini...goreng sayur campur saja...makan sayur ini adalah salah satu diet pemakanan bagi yang sedang berdiet...sedap juga kalau makan sayur yang masih panas dan baru digoreng ni...memang perut terasa kenyang juga bila kita makan sayur-sayuran ini saja...jadi orang vege jer la hari ni...kalau nak resepi jom kat bawah ni..

Bahan-bahan...
kacang buncis,karot,bunga kobis,fish kek
bawang putih,bawang merah,sedikit ikan bilis,cili merah
garam,serbuk perasa dan sos tiram

Cara-caranya...
1-Panaskan minyak tumis bawang merah,bawang putih,cili merah yang telah dihiris ke dalam kuali..bila dah garing masukkan sayur karot terlebih dahulu masak hingga lembut...
2-Masukkan sos tiram ke dalam sayur tadi...kacau hingga sebati...selepas tu masukkan sayur-sayuran yang lain...masakkan sayuran itu sehingga layu sedikit...
3-Masukkan garam dan serbuk perasa secukup rasa..biarkan sayuran masak sebentar...bila dah siap boleh la dihidangkan...makan bersama nasi panas-panas...

11 comments:

  1. assalamualaikum,dan selamat hari raya..amboi sempoi blog tuan empunya blog ni..harap keadaan blog ;-) saja mai blogwalking ja dari blog MiaLiana ;-) montana doakan mama sentiasa sihat sejahtera nooo.. Amin ;-)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...nmpk sedap jgk tu kak walaupun simple.simple is better asalkan ramuannya pun fresh.

    ReplyDelete
  3. sy suka makan sayur nie..sedapp & simple nak masak

    ReplyDelete
  4. My favorite..selalu masak ni.tp suke letak baby corn byk2......

    ReplyDelete
  5. Memang sangat simple dan senang. hehe

    ReplyDelete
  6. sayur campur gini memang best
    ratah pun best :)

    ReplyDelete
  7. bagus untuk org yg diet ni..

    ReplyDelete