12 May 2014

# family.cerita

Cerita Hari Minggu...

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...



Pagi-pagi minggu lagi dah ada rutin yang perlu dilakukan oleh hubby dan menantu mama...kononnya nak trim pokok turi depan rumah mama tu tapi rupa-rupanya die orang potong terus dahan pokok turi tu...senang kerja agaknya tak payah nak potong sikit-sikit lagi...sesekali menjengah juga kat tingkap bilik elok jer dua beranak tu membuat kerja mereka dok menebang dahan-dahan pokok turi tu...sempat snap gambo ni..

mama pulak tak sempat nak menolong sebab dok mengemas ruang dalam rumah...hari cuti hujung minggu macam ni la dapat buat semua kerja-kerja mengemas rumah...kalau hari-hari biasa tu tak dapat la nak mengemas sepenuhnya disebabkan budak kecik 2 orang tu...jadi hari minggu la dapat dilakukan dari ruang atas hingga la ke bawah...semua habuk kat ruang rumah perlu juga disedut kalau tidak memang penuh la sawang-sawang dan sampah...


p/s kawan-kawan bagaimana pula apa yg dilakukan cuti hujung minggu..?

6 comments:

  1. Biasalah wat keje umah la mama.... lagi penat dr keje opis ...hhee

    ReplyDelete
  2. Yela mama.. Weekend je la sempat nak kemas umah secara besar besaran.. Hari keje kemas sikit2 je

    ReplyDelete
  3. hehhee..permpuan buat keje dlam rumah..laki buat keje luar rumah..kihkih

    ReplyDelete
  4. hari cuti dapatlah spend time sesama buat aktiviti berfaedah kan..:)

    ReplyDelete
  5. hari mggu lagi penat dari keje sbb duk buat keje rumah, hehe

    ReplyDelete
  6. saya selalu buat keje mengemas hari anak2 sekolah... kalau weekend, mmg tak de makna mengemas...

    ReplyDelete