SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Di dalam hidup kita ini bermacam-macam cara kehidupan yang perlu kita lalui samada baik atau tidak ianya terpulang pada diri kita sendiri dan setiap individu itu sendiri  dibawah ini terdapat tanda-tanda hidup kita tidak berkat...jomlah kita semak samada kita hidup didalam kerberkatan atau tidak...

1-Duit banyak tapi cepat habis
Pendapatan bertambah tapi asyik tak mencukupi..duit banyak dihabiskan pada benda yang sia-sia saja.Sepatutnya bila kita mempunyai duit yang banyak sedekah sedikit dan mungkin ianya akan bertambah tetapi tidak kita semakin kedekut sedekah tak bertambah duit tetap habis juga ke tempat yang lain.

2-Buat kerja tak siap
Banyak dapat projek pendapatan bertambah tapi asyik duit tak mencukupi.Macam-macam usaha dibuat ,macam-macam projek dicuba nak dilakukan tapi semuanya tergantung satu pun tak berjaya tapi kalau berjaya masih tidak menjadi seperti yang dirancangkan.

3-Buat sesuatu tidak dapat manfaat
Baca buku banyak tapi ilmu satu pun tak diperolehi.Nasihatkan orang lain tapi diri sendiri tunggang langgang.Buat sesuatu semuanya tak menjadi.

4-Masa habis dengan sia-sia
Kesibukan kononnya tapi sebenarnya masa banyak dihabiskan dengan banyak perkara-perkara yang sia-sia leka dengan semua perkara yang sia-sia leka bermain,leka berfacebook,leka menonton tv,leka berborak tapi tidak dapat meluangkan masa untuk membaca Al-Quran sehari pun masih susah,solat pun hingga akhir waktu malah nak berdoa untuk diri sendiri pun malas.

Marilah kita bermuhasabah diri kita agar jangan kita berada di dalam keadaan seperti di atas moga kita semua akan tergolong dari orang-orang yang mendapat keberkatan dari Allah inshaAllah..