Tuesday, November 27, 2012

Jangan Lupa Gerhana Bulan Terakhir Tahun 2012

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Jangan lupa yer kekawan Gerhana Bulan Penumbra ini akan berlaku pada 28 Nov 2012 ini dan ianya  adalah satu lagi gerhana bulan yang terakhir untuk tahun 2012 ini... Gerhana Bulan Penumbra  ini diberi nama kerana ianya berlaku disebabkan bulan tidak akan masuk ke wilayah umbra bumi.. 


jangan lupa malam esok marilah kita saksikan gerhana bulan ini akan berlaku pada jam 9 malam dan akan berakhir pada pukul 11 malamnya...
pada kekawan yang ingin tahu lebih lanjut tentang gerhana bulan Penumbra ini bolehlah ke sini dan sini untuk ketahui maklumat selanjutnya...


14 comments:

  1. Boleh nampak ke kat malaysia Mama? Harap2 cuaca elok la waktu gerhana tu. Kot ujan kang, apa pun tak nampak.

    ReplyDelete
  2. Eh..esoklah..harap2 tak hujan...

    ReplyDelete
  3. oh...nice info la mama...xleh lepaskan peluang ni :)

    ReplyDelete
  4. esk lah kan...blh tggu kul 11..hehe

    ReplyDelete
  5. ok3, pkul 9 esok moh kita pkat2 p tengok gerhana bulan..hehe

    ReplyDelete
  6. gerhana bulan penumbra.. sedap nama..

    jangan tidur esok dah la...

    ReplyDelete
  7. orang ramai dijemput hadir ke planetarium bagi menyaksikan dengan jelas gerhana bulan penumbra ini melalui teleskop...ada saguhati juga.. :-)

    ReplyDelete
  8. terlepas tgk aritu. sibuk ape ntah. huhu.

    ReplyDelete