Friday, March 09, 2012

Hujan Rahmat Buat Semua....

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum semuanya...
Berjumpa lagi kita di pagi Jumaat yang dingin ini...suasana pagi ni di tempat mama sungguh menyamankan dan menyejukan,curahan air hujan yang menyimbah bumi di pagi hari Jumaat ini merupakan kurnian Allah yang amat menggembirakan semua tumbuhan dan hidupan di muka bumi Allah ini...moga dengan kurniaNya ini memberikan kita permulaan hari yang sempurna sekali dan kita semua akan dapat menjalankan tugas-tugas seperti biasanya walaupun hujan menyimbah di bumi Allah ini.

Hujan Yang Turun Bagaikan Mutiara
Berkilau bersinar berkerdipan
Subur menghijau bumi terbentang 
Dan Bayu berpuput lembut

Cinta yang bersemi di waktu hujan turun
Menyirami ketandusan hati
Dan hujan turun mengiringi 
Engkau pergi

Selembut hujan bercucuran
Begitulah cinta ini
Semesra bumi yang disirami
Begitulah hati ini

Hujan yang turun bersama airmata
Bersama pedih bersama rindu
Kau datang dan kau pergi jua
Rindu lagi....

lirik lagu Sudirman Haji Arshad...

19 comments:

  1. Assalam Mas, sini pun hujan ptg tp kejap2 je. Kalau semalaman mmg tak tdor la akak sb belakang rumah tu laut. Tanah runtuh mungkin tidak, risaukan air laut melempah keluar. Tapi semua kehendak Allah, syukur je dgn nikmat ini.

    ReplyDelete
  2. salam,

    haah best lagu ni syahdu ..

    ReplyDelete
  3. Kalau sebut perkataan hujan, mesti nak nyanyi lagi Allahyarham ni kan?

    ReplyDelete
  4. hujan membawa rahmat.....
    membasahkan jiwa2 yg kekeringan....

    ReplyDelete
  5. suka dengar air hujan yg jatuh di atap rumbia...mengasyikan

    ReplyDelete
  6. hujan jumaat selalunya berpanjangan moga ada rahmat bagi kita...

    terasa sebati dgn lirik lagu Allahyarham Sudir ni.

    ReplyDelete
  7. bersyukur sebab kita menerima hujan berbanding mereka yang di Afrika

    ReplyDelete
  8. @abghani

    yer mmg seronok dengar air hujan turun...:)

    ReplyDelete
  9. @[PCL]
    alhamdullilah dah teduh tapi cuacanya masih mendung je...;)

    ReplyDelete
  10. @Kancil 8349

    betul tu mereka x ada air kering kontang je...:)

    ReplyDelete
  11. lagu ni mesti akan keluar dari mulut saya kalau hari hujan..hehehe

    ReplyDelete
  12. hujan lebat juge sini. punch card pun merahhh. huhu.

    ReplyDelete