Thursday, March 01, 2012

Inilah Buah Pisang Hasil Tanaman Mama

SALAM 1 MALAYSIA

Assalamualaikum semua...
Hari ni mama nak tunjukkan hasil tanaman mama selama 2 tahun...pokok pisang yang telah di tanam telah mengeluarkan hasilnya...masa potong hari tu lupa nak ambil gambarnya bila dah bagi-bagikan barulah teringat nak ambil gambarnya nasib baik masih ada lagi pisangnya...

alhamdullilah jiran-jiran sebelah rumah pun dapat juga merasa buahnya...kiranya berbaloi juga la inilah hasilnya jika kita berbudi pada tanah, selain dapat hasilnya dapat juga memberi jiran tetangga merasa hasil tanaman kita itu kan...kalau nak tengok tekan sini...


p/s publish auto..masih di Pontian

36 comments:

  1. salam mama.. wahh, menjadi... ada pisang tanduk x? nk buat kerepek.. hehe

    ReplyDelete
  2. rasa best tol dpt kutip hasil tanaman sendri kan..:)

    ReplyDelete
  3. wahhh... boleh jadi petani yang berjaya......

    ReplyDelete
  4. hari2 ler wat pisang goreng pasni..
    hehe

    ReplyDelete
  5. syukur alhamdulillah dah kuar hasil.saya ni dah berapa lama tak makan buah.hahaha

    ReplyDelete
  6. seronok kan kak bila dah merasa hasilnya... berkat berbudi kepada tanah!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Mama

    hasilnya boleh mengeratkan lagi antara jiran

    ReplyDelete
  8. menjadi jugak pisang nih..hehehe

    ReplyDelete
  9. bagus laa dapat merasa hasil tanaman sendiri..rajin bersedekah pokok pun rajin berbuah nanti..

    ReplyDelete
  10. @mizzkechique

    x ada la mizz bukan ada ladang pun sekadar satu dua pokok jer buat mkn sendiri je...:)

    ReplyDelete
  11. @izyantyPersonalTaste

    betul tu dpt rasa pisang tanaman kita sendiri...:)

    ReplyDelete
  12. @aReLaN

    alhamdullilah dpt gak hasilnya...:)

    ReplyDelete
  13. @mas saari

    betul tu dpt merasa hasil tanaman sendiri...:)

    ReplyDelete
  14. @atuk

    waalaikumusalam atuk...betul tu...:)

    ReplyDelete
  15. tak masak lagi pisang tu mama..haha

    ReplyDelete
  16. wahhhhh besttttkan bila dapat makan hasil tanaman sendiri =)

    ReplyDelete
  17. rezeki yg tuhan bagi , kalau dikongsi
    dapat keberkatannya mama...

    ReplyDelete
  18. Mama, kat rumah mak ayah saya kat utara ada jugak ditanam pokok pisang... Save duit beli pisang goreng buat minum2 petang :D

    ReplyDelete
  19. @ADZA IRDAWATI aka MAK DARA

    betul tu mmg best dpt mkn hasil tanaman kita sendiri...:)

    ReplyDelete
  20. wahhh mama. tangan sejuk ni. mjadi tanam pisang tuuuuu. ;)

    ReplyDelete
  21. wah...cantiknya buah pisang nie...boleh buat gerai nie mama...

    ReplyDelete
  22. Jangan memain ooo .. pisang skang ni mahal di pasaran ... terpaksa import lak dari Indon.

    ReplyDelete
  23. @HasrulHassan [HH]

    betul tu HH jadi kalau dp mkn hasil tanaman sendiri lg baguskan...:)

    ReplyDelete
  24. kalau tak silap ni pisang nangka kan mama?ermm sudapnye kalo buat pengat or goreng..rase msm2 tu yg sedap

    ReplyDelete
  25. @intandayani

    yer la buat pengat tu yg sedapnya..:)

    ReplyDelete