Sunday, February 26, 2012

Sifat Wanita Melalui Unsur

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Ada beberapa faktor yang mungkin akan kita ketahui melalui seorang wanita itu dan diantaranya adalah sifat mereka yang akan dipengarui dari unsur-unsur alam semulajadi seperti tanah,air,api dan angin.


Jadi n3 hari ini mama nak kemukakan unsur-unsur zodiac kita yang akan menentukan unsur mana diri kita melalui tarikh lahir.Maklumat ini akan mendedahkan sedikit sebanyak maklumat ini untuk anda semua terutamanya wanita yer..
sumber yang diperolehi dari http://hazzdeath.blogspot.com


Wanita Berunsur Tanah.

Wanita tanah dilahirkan dibawah zodiak Taurus (21 April - 20 Mei ),Virgo ( 24 Ogos - 23 September ) dan Capricorn ( 22 Disember - 20 Januari )

Tanah yang subur mampu membuatkan tanaman yang hijau dan mekar.Wanita bersifat tanah biasanya memiliki sifat-sifat berikut :
      - seorang yang boleh dijangka, berwibawa dan praktikal
      - penyabar dan boleh bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan
        material
      - semangat produktif dan gigih yang disertai dengan sikap berhati-hati menjadikan wanita     
        tanah berkemampuan mencapai kejayaan dalam perniagaan.
      - Kebijaksanan dan kepintaran yang diperolehi sering tersembunyi oleh air muka semulajadi 
        yang pendiam dan tenang.
      -Sifat marah yang terkawal serta sering terbawa-bawa dalam perhubungan yang amat 
        konservatif, serius dan sederhana.
      -Tidak mudah menunjukkan sifat penyayang tetapi wanita tanah adalah kekasih yang setia           
        dan berwibawa.
Wanita Berunsur Api



Wanita api dilahirkan dibawah bintang Aries ( 21 March - 20 April ), Leo ( 24 Julai - 23 Ogos )
dan Sagittarius ( 23 November - 21 Disember ). 

Api pula sifatnya panas dan membakar tapi mampu menerangi dalam kegelapan malam.Ia juga
menghangatkan kedinginan malam serta digunakan untuk memasak.Wanita berunsur api pula:
       - Dilahirkan sebagai pemimpin
       - Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun
         kekadang bernas.
       - Seorang yang artistik dan sukar dijangka tetapi biasanya romantik dan tidak pemalu.
       - Mempunyai personaliti suka menguasa dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat
         sifat ini dengan sikap yang pemurah,mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam 
         terhadap sesuatu yang disukainya
       - Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi berasa
         sedih kadang-kadang terluka.
       - Jujur dan mahu perhubungan berjalan dengan lancar.
       - Wanita api haruslah diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan hubungan itu terus
         berkesan.
       - Tidak keberatan beralih arah jika berasa tertekan.


Wanita Berunsur Angin

Mereka ini lahir di bawah lambang Gemini ( 22 Mei - 21 Jun ) , Libra (24 September - 23 Oktober ) dan Aquarius ( 21 Januari - 19 Januari ).
Angin meredakan kehangatan ,menjadi sumber tenaga dan wanita yang berunsur angin ini :
      - Berterus terang, berminda aktif dan gemar mencari kepelbagaian dalam setiap aspek 
         kehidupan 
      - Berfikiran terbuka,mempunyai daya imaginasi dan inovatif , bagi mereka segalanya boleh
        dicapai.
      - Bergaya,tenang dan tidak cerewet serta mempunyai keinginan semulajadi untuk meng-
        amalkan sikap diplomasi dan saling berkerjasama serta bersungguh-sungguh.
      - Sanggup mengorbankan kehendak atau idea mereka sendiri demi mencapai keharmonian
        dan mengelakkan perselisihan atau konflik.
      - Sentiasa gigih untuk mendapatkan cinta yang unggul untuk berkonfrantasi.
      - Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan yang sebenar yang terpendam dalam
        hati mereka 
      - Dikenali dan diingati kerana sifatnya yang manja dan romantik.


Wanita Berunsur Air

Wanita air terdiri daripada mereka yang lahir dibawah zodiak Cancer ( 22 Jun - 23 Julai ), Scorpio ( 24 Oktober - 22 November ) dan Pisces ( 20 Februari - 20 Mac )
Air sifatnya bersih dan suci ,sejuk, nyaman serta menghilangkan dahaga.Air juga sifatnya mencambahkan benih,menyuburkan serta menyergarkan.Wanita bersifat air menpunyai ciri-ciri 
berikut :
       - Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju.
       - Mereka ini dipandukan oleh perasaan dan mempunyai sifat mudah bersimpati,berdaya
         imaginative,sentimental,mempunyai perasaan yang berubah-ubah dan sentiasa berhati-
         hati.
       - Tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang-orang yang berada disekeliling dan 
         mudah,cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan.
       - Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan diri sendiri.
       - Sentiasa bertanggungjawab dan berusaha dalam melaksanakan tugasan yang diberikan.





43 comments:

  1. ika wanita air.hehehe
    memang mudah je nangis..

    ReplyDelete
  2. assalam mama..sy Api..memang ya apa yg dikatakan itu..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum mama....

    entri yang menarik....dan terbaca plak sifat wanita yang dimiliki oleh isteri Kancil...hampir semuanya ada...

    ReplyDelete
  4. wah...menarik ni! mama dari unsur yang mana yer?

    ReplyDelete
  5. jawapan untuk teka saya hari itu adalah keranda mama... he3

    ReplyDelete
  6. sikit sebanyak dapat info ya...datang melawat blog mama :)

    ReplyDelete
  7. oh saye unsur air. hee. klu ikut sibling, saye unsur tanah, ;)

    ReplyDelete
  8. sy nyer api...sesetgh tu ade kebenaran la...tp yg pasti sy suka main bunga api..hihi

    ReplyDelete
  9. ada yang kbetul, ada yang tak betul :) nice sharing mama :)

    ReplyDelete
  10. saya unsur tanah...ada juga yg betul..

    ReplyDelete
  11. @Kancil 8349

    waalaikumusalam kancil...oh yer ke...:)

    ReplyDelete
  12. @Santri T.P.I.N.I

    oh yer ke...mama dr unsur air yg last tu...:)

    ReplyDelete
  13. @H.J

    ntah la H.J tapi dr yg ada pada mama mmg semuanya ada...:)

    ReplyDelete
  14. @Khairiz

    mekacih dtg lawat blog mama yer...:)

    ReplyDelete
  15. @9n0L4

    oh yer ke kalau unsur air samalah ngan mama...:)

    ReplyDelete
  16. salam mama..

    nice entry nie..

    nur unsur air... mcm sme je...hehe

    ReplyDelete
  17. sya ni api. ngehehe, garang la ni. btw, nice info (:

    ReplyDelete
  18. seronok baca..saya sudah/ pernah berkahwin dgn wanita api dan air..pernah bercinta dgn wanita tanah/udara..ada yg sama dari segi kebaikan tapi tentang kelemahan tak pulak dinyatakan

    ReplyDelete
  19. @Zarul

    yer la tentang kelemahan kurang plak dinyatakn...:)

    ReplyDelete
  20. hee. sehati sejiwa lahhh dgn mama kirenye ni. ;)

    ReplyDelete
  21. @9n0L4

    yer la tu kan sama la...tarikh lahir fariza bila ek mama nak tahu boleh...:)

    ReplyDelete
  22. myra angin . .
    betol la . even kita ada pndpat sendiri . sometimes takdapat nk suarakan . . but seem often takdapat nk suarakan .
    sbb jg perasaan kawan2 yg lain . huuuu ~

    ReplyDelete
  23. hehe.. thanks sbb sudi bagi backlink... :)

    ReplyDelete