Friday, February 10, 2012

Nasib Baik Tak Kena Saman...

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum ...
Wah !!! tu lah peraturan dan undang-undang tak nak ikut masa memandu masih nak jawab telepon yang berbunyi tu ! pastu peraturan dan undang-undang masih dibuat endah tak endah jer ! kalau nak jawab telepon tu berhenti jer kat tepi jalan tu,ni tak terus jer angkat ! nasib baiklah tak kena tahan dan kena saman tadi kalau tak melayanglah duit mama nak bayar saman....!!!

terimakasih yer abang-abang polis ! sebab bagi isyarat tangan amaran je kat mama tadi kalau tidak hisk ! hisk! jangan dibuat kali kedua serik !...power ! power ! abang polis kita ni kan sambil tunjukkan isyarat tangan je kat kita mama dah jadi mengelabah sambil mencampakkan telepon tu terus ! kecut juga perut ni sekejap masa tu, nasib baik la abang polis tu tak tunjukkan isyarat tangan suruh berhenti ke tepi kalau tak, tak tahu la mama nak cakap macam mana ....

ye la kan ! abang-abang polis tu hanya menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan padanya ! mereka juga terpaksa membenteras jenayah dan menangkap orang-orang yang melakukan kesalahan serta yang melanggar undang- undang...jadi kita sebagai rakyat yang patuh pada undang-undang janganlah kita melakukan kesalahan yang membolehkan kita ditangkap, ingat-ingat yer !

Ingat tu kengkawan mama, kalau nak menjawab panggilan telepon tu berhenti dulu kat tepi jalan jangan main angkat jer kalau tetiba jer abang-abang polis tu berada di sebelah cermin tingkap kereta suruh berhenti kan kes naya tu...


p/s kekadang polis pun lakukan kesalahan jugakan...

14 comments:

  1. Kalo abg polis buat, kita la yg saman derang. Boleh ke?

    ReplyDelete
  2. @LydSunshine

    heheheh kalau boleh senang jer kan...:)

    ReplyDelete
  3. polis semua boleh kita je yg salahkan...huhuhu..nasib2..
    mama, jom singgah blog pu3..pu3 baru keluar wad nih....huhuhu'

    mama, jom join GA nih hadiah lumayan

    http://ihaveasweetsmile.blogspot.com/2012/02/intanberlians-first-giveaway.html

    ReplyDelete
  4. nama pun manusia.. tp polis mungkin dikecualikan kot.. mana lah tau ada kes ke apa ke.. kalau x guna phone mcm mana pula kan? hehehe pk positif jela ye

    ReplyDelete
  5. @QueeN TerataI

    mana boleh mcm tu kan...poliskan gunakn walkie-talkie dlm kete peronda tu mana ada telepon... tu mesti kegunaan sendiri...:)

    ReplyDelete
  6. mood abg polis tu baik hari tu kot..heee~ selamat..selamat~

    ReplyDelete
  7. @biela bell

    ntah la n mungkin gak sbb hari ni hari jumaat kot...:)

    ReplyDelete
  8. hehe..nsib baek kan mama..kalu x..hehe :)

    ReplyDelete
  9. sy pun penah kena sb x pakai seatbelt...polis hon je...nasib baik dia x berenti...

    ReplyDelete
  10. @aanie

    tahu x pe kalau b'henti habis la...:)

    ReplyDelete