Thursday, February 09, 2012

Lawak 7 # Gear Satu

SALAM 1 MALAYSIA

Assalamualaikum semua...

Di sebuah bengkel membaiki kereta motosikal milik Ah Seng.

Pakcik : Ah Seng, hang tolong tengok motor aku ni ! aku baru beli bulan lepas dah mula rosak !

Ah Seng : Aiyaaa...! ini balu punya motosikal, sudah kasi losak ka ?

Pakcik : Ya la  Ah Seng, talak guna punya tauke kedai jual motor...! dia bikin tipu la Ah Seng !

Ah Seng : Kenapa lu kata itu macam ...?

Pakcik : Ini motor ada EMPAT gear,baru satu bulan aku guna GEAR SATU dah rosak..!

Ah Seng : Kenapa lu guna satu gear saja..?

Pakcik : Hang pun nak tipu aku juga ke...? kalau guna semua gear, nanti semua gear akan 
               rosak...jadi aku guna satu gear je la sebulan....

Ah Seng : Guna satu gear saja ka satu bulan....?

Pakcik : Ya la....pergi baiki gear satu dulu...gear dua aku nak guna tahun depan...!

Ah Seng : Aiyaaa macam ni pun ada ka...??



23 comments:

  1. haha
    ini mmg IQ tahap apa x tau ler
    hentuk je gear kt kapla tu.

    ReplyDelete
  2. ahaha..ada jugak org cam ni..lurus bendul

    ReplyDelete
  3. @shark

    hehehehehe....otak dia kat lutut kot...:)

    ReplyDelete
  4. @Errah

    tahu x pe betul2 lurus bendul...:)

    ReplyDelete
  5. haha...bijaksana sungguh pakcik tu :)

    ReplyDelete
  6. kucing pun gelak dgn cerita ni. hehe.

    ReplyDelete
  7. keh keh keh...pcl pon nak simpan gak gear yg lain2 tu..

    ReplyDelete
  8. @[PCL]


    hahahahaaaa.....gelak besar mama ...:)

    ReplyDelete
  9. hehe..pandai lah kakak ni wat lawak..:D

    p/s :: kak mas..thanks komen kat blog nad..:)

    InsyaAllah..AMin..:)

    ReplyDelete
  10. hahahahha..sengalll..kantoi tak penah ada lesen memandu..!!

    ReplyDelete