Monday, August 01, 2011

Hari Pertama Bersahur Di Bulan Ramadhan.....

SALAM 1 MALAYSIA




Assalamualaikum semua...
Hari ini adalah hari pertama kita semua bersahur
diharap kamu semua dapat bersahur dengan
penuh kenikmatan di pagi hari ini...
Ingat niat berpuasa tu jangan lupa yer...
Hari ini u all semua bersahur menu apa yer?
Mama kat sini hanya masak menu berasaskan sup jer...
menunya adalah seperti biasa nasi putih,
sayur plak mama masak sayur paprik jer 
dan sup daging...
Sebenarnya mama kalau bulan puasa ini kurangkan
makanan pedas sebab mama ada gastrik...
tapi mama harap tahun ini gastrik mama ini tidak akan
berlaku di dalam bulan puasa ini sebab mama 
telah menyediakan ubatan yang cukup untuk dimakan
apabila bersahur nanti...
Ini bukan gastrik main2 yer (jgn salah anggap)
memang setiap tahun mama akan menyediakan
ubatan yang diperlukan secukupnya bagi menghalang
penyakit itu menganggu hari puasa mama...
Semoga tahun ni mama dapat menjalankan ibadah puasa
ini dengan lebih sempurna lagi..
Okaylah mama nak tidur sekejap sebelum bangun pada jam 4
pagi nanti untuk memasak menu sahur mama 
sekeluarga...
-Amin-




12 comments:

  1. Salam Ramadhan dan selamat Berpuasa kakak...:)

    ReplyDelete
  2. abby salvatore: slm Ramadhan dan selamat berpuasa jugak untuk awk...:)

    ReplyDelete
  3. salam ziarah..

    selamat menyambut ramadhan..
    semga diberkati lagi bulan ni..


    peace

    ReplyDelete
  4. Sunah Sakura: selamat berpuasa juga wat sunah sakura yer...:)

    ReplyDelete
  5. Dang Intan Duka: selamat menyambut Ramadhan ini dgn senyuman yer...:)

    ReplyDelete
  6. Sahur kurma je. Hari ini sakit kepala pula.

    Mama, kesian mama kena gastrik. Nasib baik ada ubat untuk halang.

    Selamat berpuasa.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  7. Wina: cian nyer nape sahur kurma jer...makanlah nasi sedikit biar perut tu x pedih sgt nanti...:)

    ReplyDelete
  8. Mama saya sakit kepala. Lagipun tak lalu makan sangat. Mama saya ikuti balasan komen mama kat emel senang nak tau :)

    -wina1979-

    ReplyDelete
  9. Wina: okay thanks yer... oh sakit kepala...tadi sahur makan ubat sakit kepala x?berbuka nanti mkn nasi yer...:)

    ReplyDelete
  10. salam ramadhan dan salam ziarah utk mas sklrg..

    paprik>
    wah.. bila perut kosong mmg asyik ingat makanan.. hehehe

    samalah.. walau tak ada gastrik, tak suka pedas

    ReplyDelete
  11. Citarasa Rinduan: slm Ramadhan jugak
    dr mas k..hehehe...
    bulan puasa mmg cam tu kan ingat semuanya...:)

    ReplyDelete