16 April 2018

# makan2

MENU MALAS HARI NI

ASSALAMUALAIKUM...
Menu Malas Hari Ini | Tadi jengah blog Sis Lin ada nama kuih malas rupanya...memang baru dengar nama kuih tu pun...agaknya orang yang buat kuih tu memang tengah malas kot tu yang dinamakan kuih malas agaknya...okay la hari ni pun mama agak malas juga nak memasak oleh itu maka terjadilah menu malas namanya...dalam cuaca yang memang dah suam-suam sejuk ni, semua kerja nak dibuat pun jadi malas...tapi bila memikirkan ada cucu kat rumah ni masakkan lah juga walaupun jadinya menu malas jer ni...

Inilah menu malas mama hari ni...masak kari ikan tongkol jer...campak-campak maka jadi jugalah walauoun dalam keadaan malas nak memasak...

Goreng sayur petola jer...senang betul menu hari ini main campak-campak jer...alhamdullilah cucu makan bertambah pulak hari ni...menu malas pun boleh jadi sedap juga yer...okayla perut cucu dah diisi jadi nak suruh cucu tidur pulak ni...bila dah tidur senyaplah seketika suasana rumah grandma ni...

p/s alhamdullilah dapat berita anak baby dah dapat dipusingkan..tunggu doktor check semula petang nanti...kalau okay dah boleh balik...semoga dapatlah anak mama bersalin secara normal hendaknya...doakan yang baik-baik untuk anak dan ibu yer kawan-kawan...



9 comments:

  1. tak malas ni ma..terlebih rajin..menu sedap..

    ReplyDelete
  2. Pehhh.. Ini mcm kalu rajin lagi dasat menu. Yg malas pon dah bkn calang2

    ReplyDelete
  3. Assalam Maa..
    Harini hari malas agaknya kan. Semua benda nak buat jadi malas. Tapi yang Mama punya ni, perghh tahap malas makan rajin di buatnya ni Maa ha ha ha

    ReplyDelete
  4. menu malas pun sedap gak ma..

    ReplyDelete
  5. pergh...macam ni dah dikira lauk malas..kalau rajin mesti lagi meletop kebaboom menunya mama..hehehehe

    ReplyDelete
  6. menu malas pun sedap tu.

    ReplyDelete
  7. Nampak menyelerakan lagi ada. Hehe...

    ReplyDelete
  8. Sedap, malas tapi ikhlas..hahahaha~

    Semoga selamat dan dipermudah urusan anak mama..AMin ~

    ReplyDelete