14 February 2018

# DIY # eco mart

DIY | TAMPAL WALLPAPER BILIK BAWAH

ASSALAMUALAIKUM....
Diy | Tampal Wallpaper Bilik Bawah....Lama sangat nak jumpa wallpaper warna pink kat kedai eco ni...bila terjumpa terus jer beli...beli dulu bila nak tampal senang jer...cewahhh berlagak yer...bukan apa bila dah ada nak wallpaper tu bolehlah mama tampal sikit-sikit bila ada masa terluang..
Ni dia dinding yang akan mama tampal dengan wallpaper pink tu...dinding bilik ni pun dah nampak usang sangat tu jadi buat projek nak buat bilik dan dinding ni kembali berseri semula....

Projek dijalankan satu persatu...jenuh juga memanjat nasib baik hubby belikan tangga yang baru dan tinggi kalau tidak memang sakit leher dibuatnya...Pernah dulu mama tampal wallpaper kat bilik anak guna tangga pendek memang terpaksa mendongak...bila dah siap tampal wallpaper tu, sakit kat leher mama ni berhari-hari tak hilangnya..

Kali ni alhamdullilah dah ada tangga besar memang senang kerja...siap juga tampal wallpaper tu separuh dindingnya..boleh rehatkan diri esok baru sambung semula..

Hari ni siap tampal keseluruhan wallpaper yang kat bahagian bawah tu...nasib baik cuma tampal yang bahagian belah bawahnya saja jadi sekejap jer siapnya....

Akhirnya siap juga menampal keseluruhan dinding itu dengan wallpaper....suka hati mama tengok dah ada perubahan kat dinding bilik bawah ni....

Beli 12 gulung wallpaper ni tapi masih ada lagi segulung wallpaper tu...dari terbiar biar mama habiskan dan tampalkan wallpaper lebihan tu kat meja plastik ni....meja pun dah nampak usang jer ni...eloklah diberikan permukaan yang baru...

Barulah nampak menarik dan baru meja plastik mama ni...tampal wallpaper bagi nampak menarik sedikit meja ni...

p/s puas hati dapat buat sendiri.....

7 comments:

  1. lepas tu kak letak meja tu dekat dinding yang sama, mesti tak perasan ada meja di situ :D

    ReplyDelete
  2. wahh cantiknyaaaa... puas ati tgk hasil deko sendiri kan..hihi

    ReplyDelete
  3. cantik pandai akak mendeco2 diy jer yer

    ReplyDelete
  4. wahhh nampak lagi berseri bilikk.. ^^

    ReplyDelete