21 August 2017

# diy tanaman

HASIL TANAMAN KEDONDONG MAMA

ASSALAMUALAIKUM...

Alhamdullilah !! dah semakin besar buah kedondong mama ni...dah boleh dapat hasil akhirnya...tanya kat hubby dah boleh petik buah kedondong ni sebab tekak dah teringin nak makannya...kalau biarkan besar lagi nanti dah tak sedap dimakan sebab isi tengahnya akan bersabut...


Jadi hubby petik jer buah kedondong tu...cepat jer mama merasa buahnya...memang sedap dan lemak isinya...masih mudah dan tak bersabut lagi...puas hati dapat makan buahnya walaupun sedikit dapat jugalah merasa hasil tanaman sendiri...



Inilah 8 biji buah kedondong hasil tanaman pokoknya di dalam pasu...dalam gambar ada 7 biji jer sebab sebiji mama dah makan pun...rasanya kalau dapat tanam pokok kedondong nii di tanah lagi besar dan banyak hasil buahnya nanti...

p/s hasil tanaman sendiri...

2 comments:

  1. terliur SA mama...buah ni lemak2..kalau buat jus pun sedap ni

    ReplyDelete
  2. ye kak, kalau tanam dekat tanah ni lagi banyak hasilnya :)

    ReplyDelete