20 August 2017

# DIY # jahit sendiri

DIY | SARUNG BANTAL DARWISY DAN DAMIA

ASSALAMUALAIKUM...

Mama Darwisy datang ke rumah dulu semalam dan bawa kain baru nak suruh grandma buatkan sarung bantal baru untuk Darwisy dan Damia...


Mulalah mama menjalankan proses menjahit sarung bantal si kecik ni...warna pun sweet jer...Color dan corak semuanya pillihan Darwisy sendiri...semakin pandai memilih budak lelaki sorang ni...color pink tetap jadi pilhan pertama Darwisy...


Mama jahir simple jer...potong kain dan jahitkan sebelah tepi kiri kanan..jahitkan sebelah dalam kain dulu dan selepas tu terbalik kan jer...


Bila dah siap jahit terbalikkan keluar sarung bantal tu...dah pun nampak rupa sarung bantal tu...


Akhirnya siap juga sarung bantal si kecik Darwisy dan Damia...dah boleh sarungkan kat bantalnya nanti...dapat 2 sarung bantal Darwisy dan 2 sarung bantal Damia...tambahan untuk Damia ada 2 sarung bantal peluk kecik untuknya...

p/s semuanya buat untuk cucunda grandma ...

6 comments: