HOME CONTACT ME PARENTING RECIPE REVIEW LABEL

Sponsor



Monday, December 26, 2016

Darwisy !! Esok Nak Sekolah

ASSALAMUALAIKUM...
Dialog antara atok dan cucunya di pagi hari...

Atok : "Darwisy !! Siaplah atok anto pergi sekolah.."
Darwisy : "Tak nak kasut tak ada, beg tak ada lagi....!!.."


memang bising mulut dak Darwisy pagi2 ni..atok dok melayan saja gelagat cucu lelakinya ni...

Atok : "macam mana nak sekolah nanti...jom atok antokan..."

Darwisy : "sekolah cuti..."


Haiii cucunda grandma ni ada saja jawabnya...macam mana nanti bila dah masa nak pergi sekolah...risau juga dibuatnya...mana tahu sampai masa dak Darwisy ni tak nak pergi sekolah pula...kita tengok jee la hari pertama dia ke sekolah nanti..


Hari minggu lepas temankan dak Darwisy pergi cari kasut sekolahnya...jenuh mama Darwisy nak pilih kasut yang sesuai dengan Darwisy...nak pakai pun masa pergi dan balik sekolah jer...dalam sekolah kasut tak perlu dipakai jadi mama Darwisy carikan kasut yang mudah dan senang Darwisy nak pakai dan buka nanti...


mencuba satu persatu kasut yang ada di situ...


Bukan main lagi Darwisy...bersemangat sekali dia mencuba kasut barunya itu..puas hati la tu dapat beli kasut sekolah yang baru...akhirnya dapat juga kasut yang sesuai dengan Darwisy untuk di pakai ke sekolah nanti...


p/s alahai cucunda grandma ni...

4 comments:

  1. Alahai!! Comelnya Darwisy menjawab.. ada je jawapan ye..

    ReplyDelete
  2. Cepatnya dah nak sekolah dah buah hati Mas ni kisahnya.
    Lepas ni waktu pagi grandma sunyilah ye..

    ReplyDelete
  3. untungnya cucu dapat nenek rajin melayan diorang :)

    ReplyDelete
  4. selamat ke sekolah Darwisy..
    sama pulak dengan nama sorang cucu saya hehe

    ReplyDelete