JIRAN TETANGGA

Tuesday, March 1, 2016

5 Thing I Hate Most

ASSALAMUALAIKUM...

Hari ini mama dah kena tag dengan blogger Kakzakie..jadi terlanjur ada masa ni bolehlah mama join sekali...kalau nak tunggu-tunggu memang tak ada masa la nanti...sebelum tu pada yang nak join bolehlah join sekali yer..segmen suka-suka jer...jom kita tengok apa 5 perkara yang paling mama benci sesangat...

1-Menunggu orang
Perkara ini memang sakit hati dibuatnya..kalau menunggu dalam masa yang singkat memang masih lagi boleh bersabar tapi kalau dah terlalu lama memang sakit sesangat rasanya..

2-Orang berbangga cakap besar
Kalau jumpa orang yang begini memang sakit hati sangat..cakap semuanya dia yang ada,dia jer yang baik,dia jer yang bagus...tapi rupa-rupanya bila belakang kita hampehhh...

3-Sakit Perut
Bila dah sakit perut sepatutnya kenalah ke bilik kecik nak settelkan..tapi masuk bilik kecik tak boleh dilepaskan..rasa macam nak pitam masa tu juga..itu yang kekadang sakit hati juga la kan..

4-Bab serangga
Nyamuk adalah serangga yang paling sakit hati dibuatnya...tak nampak nyamuknya terbang tapi tiba-tiba jer ada jer bahagian badan dah rasa kegatalannya...bunyinya juga dah buat hati benar-benar sakit...

5-Barang hilang
Bila nak guna jer barang tu tapi tak ada kat tempat biasa disimpan...mesti ada tangan-tangan yang gunakan tapi tak letak semula kat tempat asalnya...mulalah rasa sakit hati tu datang tiba-tiba...

Mama rasa itu jer la yang perlu ditulis untuk entri ini..kalau nak kira memang banyak lagi perkara yang buat mama rasa sakit hati tapi cukup jer la 5 ni yer...mama tag 5 orang ni yer..harap mereka dapat menjoinkan diri dalam segmen ini...


5 comments:

DUIT TABUNG