JIRAN TETANGGA

Wednesday, October 14, 2015

Resepi Yee Mee Goreng Simple Untuk Sarapan

ASSALAMUALAIKUM...

Pagi-pagi mesti memikirkan nak buat sarapan apa agaknya...buka peti ais ada beberapa keping yee mee..ada sedikit sayur jadi bolehlah digoreng untuk dijadikan sarapan pagi ini...jom la kawan-kawan kita lihat resepi simple ni...

Bahan-bahan...
Yee mee.cili kisar,bawang putih
sayur sawi,sos cili,garam dan serbuk perasa
boleh letak bahan yang lain2 juga

Cara memasak yang simple...
1-Tumiskan bawang putih dan sedikit cili kisar sehingga garing kemudian masukkan air...
2- Biarkan mendidih..masukkan garam,serbuk perasa,sos cili ke dalamnya hingga cukup rasa...ambil yee mee pecahkan sedikit dan masukkan ke dalamnya...kacau sehingga yee mee itu kembang dan lembut..
3-Setelah kembang akhir sekali masukkan sayur dan kacau sehingga sayur layu...yee mee goreng simple siap untuk dihidangkan...jika suka boleh letakkan telur,udang,bawang goreng dan daun sup...mama tak letak sebab ada anak yang berpantang..
selamat mencuba menu simple ini yer...

7 comments:

  1. Humm! sedapnya tu Maszul..terbaik memang napak menyelerakan...

    ReplyDelete
  2. sedapnyaaaa mama.. saya pun suka yee mee ni

    ReplyDelete
  3. wak pon sukak yee mee hotplate kat tesco tuuuh ;p

    ReplyDelete
  4. nampak sedap mama, selalunya orang buat szilling je kan, boleh cuma nanti ni :)

    ReplyDelete
  5. Nmpk menarik..xpernah cuba lg. Boleh la cuba nnt

    ReplyDelete

DUIT TABUNG