JIRAN TETANGGA

Tuesday, May 19, 2015

Resepi Telur Pindang Sambal

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Pagi tadi rebus telur pindang ni request dari anak-anak sebab hari tu buat tak cukup jadi hari ini rebuskan lagi dan ambil beberapa biji buat sambal telur pindang pulak...ada sambal telur pindang ni nak kena lawankan dengan nasi lemak lagi sedap... jadi menu petang ni mama masak nasi lemak makan dengan sambal telur pindang ni memang sedap..jom kita tengok dulu resepi sambal telur pindang ni...

Bahan-bahannya...
telur pindang
cili kisar,bawang besar
garam,gula,serbuk perasa
air asam jawa,minyak

Cara memasak...
1-Kisar cili dengan bawang besar,belacan...tepikan dulu..
2- Panaskan kuali dan tumis cili kisar tadi hingga garing dan terbit minyak..
3-Bila dah garing masukkan air asam jawa,garam,gula dan serbuk perasa secukupnya..
4-Masukkan telur pindang dan hirisan bawang besar...biarkan sebentar dan bolehlah tutup
api dan dihidangkan bersama nasi lemak..selamat mencuba yer kawan-kawan..

6 comments:

  1. Mama. Seriously terliur. tp cx tk reti makan telur pindang. Hahaha!

    ReplyDelete
  2. aishh... buat saya terliur jer mamazul ni...

    ReplyDelete
  3. tak nak jemput saya makan sekali ke mama telur pindang ni? hehe

    ReplyDelete
  4. sy xreti mkn telur pindang..tapi kalau telur rebus msk smbal tu.. sedap oo

    ReplyDelete
  5. Mama ni macam tau2 je sambal telur rebus peberet sy..

    ReplyDelete
  6. sdap la pulak tgk time tgh ari ni..ngn lapar ni..hihi

    http://miraadzlia.blogspot.com/

    ReplyDelete

DUIT TABUNG