JIRAN TETANGGA

Tuesday, January 27, 2015

Sakit Penghapus Dosa

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Dah beberapa hari bercuti dari berblog entah kenapa badan rasa agak kurang sihat...biarkanlah berehat sehari dua ini moga-moga hilang akan rasa sakitku ini...redhalah dengan dugaan yang diberikan...andai sakitku ini penghapus setiap dosa-dosaku ! aku redha dengan ketentuan dari MU Ya ALLAH...

Setiap penyakit itu pasti ada ubatnya..kesakitan yang kita alami itu adalah salah satu penghapus dosa-dosa yang pernah kita lakukan mahupun dulu atau pun sekarang baik yang kita sedar atau pun tidak...

Ingatlah 5 perkara ini sebelum datangnya 5 perkara lagi...
1-SIHAT sebelum datangnya SAKIT
2-MUDA sebelum datangnya TUA
3- KAYA sebelum datangnya MISKIN
4-LAPANG sebelum datangnya SEMPIT
5-HIDUP mu sebelum MATI mu...



p/s aku redha dengan ketentuan MU...

 

7 comments:

  1. semoga sihat sepenuhnya mama dan dapat menjalankan amanahNya, tag mama dalam entri ana hari ni..jemputlah singgah hehee :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak...
    Yup...dgn sakit kita hilang 3 nikmat- wajah berseri, selera makan dan dosa...tp bila sehat 2 dr 3 akan d kembalikan pd kite...wajah berseri dan selera makan...tp dosa xkan kembali pd kite semula...betapa Allah sygkan kita kan kak...get well soon kak...πŸ˜ƒ

    ReplyDelete
  3. Betullah kena ingat selalu hal yg ini..

    ReplyDelete
  4. bersyukur bila sakit supaya paham apa ertinya sihat... sama macam syukur rasa lapar supanya nikmat makanan bila kenyang... sabar yer...nanti sihat lah tu

    ReplyDelete

DUIT TABUNG