14 April 2014

# resepi masakan

Resepi Bubur Jagung

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Sedapkan kalau petang-petang dapat makan bubur jagung ni...tapi tak kiralah bubur apa pun mesti sedap kalau makan sambil minum petang...hari ni mama nak kongsikan resepi bubur jagung manis buat kawan-kawan semua...senang dan simple nak membuatnya...

Bahan yang perlu ada...
jagung manis kalau x ada yang ketul tu boleh gunakan yang dalam tin jer..
santan,gula merah,sagu biji,daun pandan,gula pasir

Cara nak membuatnya sungguh mudah...
Ambil jagung daun pandan masukkan ke dalam periuk tambahkan sedikit air...biarkan sekejap...bila jagung dah lembut sedikit masukkan gula merah,sagu biji...pastu masukkan santan pula..kacau kuahnya jangan biar santan pecah...kalau kurang manis boleh tambah  sedikit gula pasir...biarkan mendidih sekejap dan tutup api...akhirnya bubur jagung siap untuk dihidangkan bersama air teh,kopi atau milo untuk minum petang...


10 comments:

  1. Mamaaaa, favourite fiza nih.waaa telan ailio .gulp

    ReplyDelete
  2. Bestnya bubur jagung mama..

    ReplyDelete
  3. wahhh... sedap ni. lama dah mia tak makan ni...

    ReplyDelete
  4. saya pon hari ni masak bubur jagung..hehe

    ReplyDelete
  5. sedapnya nampaknya...senang nak buat

    ReplyDelete
  6. sedapnya bubur jagung
    lama dah saya tak makan bubur jagung ni :)

    ReplyDelete
  7. sedap tapi tak reti nak buat....

    ReplyDelete
  8. tadi ayah baru cakap sedap makan bubur jagung ni..hehe

    ReplyDelete