16 December 2013

# Muhamad Darwisy Zulkarnain

Buaian Dah Patut Kena Simpan

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Bila terbaca entri dari Ben Ashaari ini teringat mama pada Awisy cucu mama ni...kisahnya sama macam Qhaliff yang dah tak mahu tidur dalam buaian lagi...Awisy pun sama bila nak tidurkan dia dalam buaian tu cepat-cepat dia meronta nak keluar dari buaian tu...bila dah keluar dari buaian tu elok je dia tidur sendiri kat bawah atau kat atas katil...


memang senang bila Awisy dah tidur kat bawah ni tak payah la nak susah-susah lagi nak buaikan dia...lepas ni buaian tu memang dah sepatutnya kena buka besinya dan simpan di stor buat adik-adik Awisy yang akan datang nanti...

15 comments:

  1. wah baguslah mama, dah senang dah tu bila tak nak tidur dalam buaian tu, nak bergerak ke mana2 dah tak perlu angkut buaian lagi dah...

    ReplyDelete
  2. bagus lah kalau dia sendiri yang tak nak tido buaian, bkn pe, ramai jugak yg dah besar masih nak tido buaian, susah mak dok pikir cara nak tukar dari tido buai ke tido katil... tahniah Awisy

    ReplyDelete
  3. HAA TIDO BAWAH LG SENNAG... DAH MAKIN BESAR KAN.. TU YG XNK TIDO BUAI :-)

    ReplyDelete
  4. dah senang la kalau boleh tidur tanpa buai kan mama..

    ReplyDelete
  5. bgus la xnk tido buai lagi.. mudah nk ke mana2...

    ReplyDelete
  6. dh besar dh awisy..
    tu yg xmo tidur dlm buai dh tu..
    dh jadi hero dh skarang.
    hehe

    ReplyDelete
  7. senang kalau dah tak payah berbuai kan.. kalau tak lenguh jugak tangan..

    ReplyDelete
  8. Betul tu sis. Lagi bagus tidu xpakai buai. Senang keje kita. Hee

    ReplyDelete
  9. anak sy semua sy tak ajar guna buaian.... takut diaorg susah nak lepas...

    ReplyDelete
  10. kalau dh biasa tdr bawah dri awal sng sikit..hehe

    ReplyDelete
  11. As salam mama,

    Dah besor dah xsyiok berbuai kot..hihihi... Teringat Iman dulu, ms kat Peru brg belum smp...die teragak nk tdo buai... nasib baik senang pujuk... now nasuha pulak 2 minggu da masuk buai... tpxde buai pun xpe bole tdo tiarap je... 😉

    ReplyDelete
  12. dan adik2 sepupu awisy juga. Luth skrg tidur buaian lagi kalau kt umah nenek pengasuh. kat umah saya tidur bergayut dgn mama je.

    ReplyDelete
  13. dah boring tdo buai yer.... kemain sedap Awisy tidur tu..

    ReplyDelete
  14. Assalam, lamanyer tak berkunjung kesini...

    ReplyDelete