10 July 2013

# Ramadhan

Dugaan Bersahur Pada Hari Pertama Puasa

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Dugaan betul pagi tadi nak masak tapi gas pula habis...nak buat macam mana redha jer la...walaupun tak ada lauk istimewa masa bersahur tadi tapi alhamdullilah dapat juga bersahur bersama anak-anak dan hubby...

Nasib baik juga la ada sedikit lauk dan ikan goreng untuk kami anak beranak bersahur..sedangkan Nabi kita pun boleh bersahur hanya makan buah kurma dan air saja inikan kita umatnya...oleh itu kita sebagai manusia ni kena la bersyukur walaupun tiada juadah yang istimewa untuk dimakan tapi dapat juga kita bersahur di bulan Ramadhan yang mulia ini...


p/s berniat tu yang pentingnya...

9 comments:

  1. Assalamualaikum Mama...Alhamdulillah...bleh jugak Mama sekeluarga bersahur..masih ramai yg susah di luar sana...syukur...

    ReplyDelete
  2. Bersahur ala kadar je.. Tapi berbuka bgai nak rak juga.. Hehe

    ReplyDelete
  3. tong gas dapur memang tak ada indicator nk tunjuk dia nak habis bila...kalau rajin goyang mungkin blh agak..hehe. xpa mama tu dugaan biasa...selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  4. dugaan awal ramadhan. semoga mama dan keluarga diberkati sepanjang ramadhan!

    ReplyDelete
  5. moga keikhlasan berpuasa kita diterima olehNya
    yumida semalam pukul11.30 malam tung tang kat dapo..buat sup ayam..request dri hb

    ReplyDelete
  6. kena ada tong gas spare,

    ReplyDelete
  7. betul mama...dugaan kecil saja tu...

    ReplyDelete
  8. Pergi ke pasar naik kuda
    Di pasar membeli sayur-mayur
    Kepada mama yang disana
    Jangan lupa makan sahur.

    — Salam Sahur dari Hootoh Blog Tudia™

    ReplyDelete
  9. dugaan awal ramadhan mama..... takpe...... mlm bsk boleh bersahur dgn lauk pauk yg lain pula......

    ReplyDelete