Wednesday, March 11, 2020

KIRAAN UMUR SEBENAR BULUSKU SI KEMBANG

ASSALAMUALAIKUM...
KIRAAN UMUR SEBENAR BULUSKU SI KEMBANG |Biarlah mama coretkan sedikit sebanyak kisah sibulus kesayangan mama ni,biarlah ianya jadi kenangan bila dia dah tak ada lagi nanti...mungkin mama akan kehilangannya satu hari nanti..kebelakangan ni keadaan kesihatan si Kembang ni agak merisaukan hati mama,memandangkan usianya pun dah menjangkau 20tahun pada tahun ini dan dia pun dah mula kurang makan dan bergerak,takut-takut nanti ajalnya dah sampai manalah kita tahukan...sama juga dengan manusia kalau dah sampai ajalnya siapalah kita untuk menghalangnya..mata Si Kembang ni pun sudah tak mampu melihat lagi sebab penglihatannya dah kabur,berjalan pun main jalan dan langgar apa saja benda yang ada dihadapannya..macam manusia juga semakin berumur penglihatan pun semakin kaburkan...
Cubalah tengok mata Si Kembang mama ni,semuanya dah kelihatan hanya mata hitam jer,tu sebab penglihatannya dah mula kabur...

Cuba bayangkan berapa usia Si Kembang ni sekarang kalau ikut kiraan umur kucing..kiraan umurnya 20tahun sekarang ni dan kalau ikut umur kucing si Kembang ni dah berusia 96tahun rupa-rupanya...kalau usia manusia macam ni,entah ada lagi ke tidak kan...jomlah kita belajar cara mengira umur si bulus kita...

Cara kiraan umur kucing dengan manusia
1-Bulan Usia Kucing = 6 Tahun Usia Bayi
3-Bulan Usia Kucing = 4 Tahun Usia Bayi
6-Bulan Usia Kucing = 10 Tahun Usia Manusia
1 Tahun Usia Kucing = 15 Tahun Usia Manusia


Itulah serba sedikit pengetahuan tentang perbezaan umur kucing dan manusia yang mama tahu...kucing lebih cepat matang sebenarnya berbanding dengan manusia...jadual kat atas ni tentang pengiraan umur kucing dan manusia jadi pada kawan-kawan yang bela kucing tu bolehlah check sendiri umur kucing tu yer..

 Jika setahun umur kucing kita ianya bersamaan dengan 15tahun umur manusia.Setelah itu umur kucing 2tahun akan bertambah 9tahun umur manusia dan masuk tahun ketiga umur kucing bertambah secara konsisten sebanyak 4tahun bagi umur manusia sehinggalah ke akhirnya.

p/s semakin bertambah2 pulak kes Covid-19 ni...berhati-hati yer kawan-kawan semua...

6 comments:

  1. Panjang sungguh usia kucing mama ni, sampai 20 tahun dah tapi Nampak macam baru 5 tahun. sy dulu paling lama kucing sy 7 tahun kot, tapi nampak lagi tua dr si kembang ni, mungkin sebab dia suka merayau

    ReplyDelete
  2. Lagi berusia rupanya umur kucing ni.
    Terima masih kongsi maklumat.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Wr Wb

    Apakah Anda memiliki masalah keuangan dan Anda sedang mencari bantuan Pinjaman asli, Kami di sini untuk membantu Anda dengan Pinjaman untuk meringankan bisnis Anda dan menyelesaikan semua hutang Anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang Anda untuk finansial kebebasan.Kami menawarkan yang berikut ini.

    √ Pinjaman Bisnis Besar

    √ Pinjaman Bisnis Kecil

    √ Pinjaman Rumah Baru

    √ Pinjaman mobil

    √ Pinjaman Pertanian Besar atau kecil

    √ Pinjaman untuk proyek jangka panjang atau pendek

    √ Mulai Pinjaman bisnis

    √ Koperasi Pinjaman

    √ Pinjaman untuk Proyek yang ada

    Mengapa Anda harus memilih kami.

    + Kami memberikan pinjaman dengan suku bunga yang sangat rendah

    + Tidak masalah dari negara mana Anda berasal, kami akan meminjamkan Anda.

    + Proses kami sangat mudah dan sederhana. sangat orang bisa memahaminya.

    + Kami adalah perusahaan yang sangat jujur dan dapat diandalkan.

    + Kami tidak memberikan informasi pribadi Anda kepada siapa pun,

    informasi Anda aman bersama kami.

    Tujuan utama kami adalah meminjamkan sebanyak mungkin yang Anda inginkan dan siap untuk mendapatkan pinjaman, Anda harus mengatakan pada diri sendiri cukup, Anda tidak dapat terus membiarkan kurangnya uang membatasi pertumbuhan bisnis Anda. hubungi kami dengan informasi kontak kami di bawah ini dan biarkan kami bergandengan tangan dengan memberikan Anda pinjaman yang akan membantu mengembangkan bisnis Anda. Anda tidak perlu khawatir, kami sangat dapat dipercaya dan Bersedia meminjamkan Anda.

    Hubungi kami dengan:
    Perusahaan:  Femi Otedola Loan Firm  
    Email: femiotedolaloanfirm@gmail.com
    Email: femiotedolaloanfirm1@Outlook.com
    WA: +1(469) 464-5833 (Chat only) 
    WA: +1(806) 395-2203 (Chat only) 

    atau kunjungi Situs web kami dan gunakan Kontak Kami dan kami akan membalasnya kepada Anda.

    Situs web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

    Hubungi kami hari ini dan mari bantu mengembangkan bisnis Anda.

    ReplyDelete
  4. baru tau pasal umur kucing. nice sharing .

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum sis Mama Maszull, Selamat hari jumaat. Jemput sertai giveaway mac dengan 16 hadiah wang tunai terkumpul RM900.

    Sangat mudah untuk sertai. 5 minit dah boleh setel. KLIK SINI UNTUK SERTAI

    Jemput meriahkan ya. Kalau sambutan menggalakkan, boleh buat tiap tiap bulan.

    ReplyDelete