Monday, December 30, 2019

MYLO DAN NES AHLI KELUARGA BARU

ASSALAMUALAIKUM...
MYLO DAN NES AHLI KELUARGA BARU | Dengan hadir si bulus baru ni maka semakin bertambahlah ahli keluarga baru kami...kebetulan abang hubby ada beberapa ekor anak kucing yang semakin membesar ni dalam peliharaan dia,nak dijual rasanya tak sampai hati jadi abang oper kat adik beradik siapa yang berhajat nak membela bolehlah datang ambil sendiri di rumah beliau di Renggam Kluang...
Ada 5 beradik semuanya tapi hubby cuma ambil 2 ekor saja, sekor jantan dan sekor lagi betina supaya adalah pasangan dan bolehlah dibiakkan nanti...
Ada pulak yang marah tu bila ada si bulus baru masuk kawasan dia..belum boleh dekat-dekatkan lagi ni takut bergaduh pulak nanti...biarkan keadaan reda baru boleh diperkenalkan dengan ahli keluarga yang lain...
Letak kat luar dulu sebab nak bagi serasi dengan suasana dan keadaan di sini...masing-masing cuba meninjau keadaan kawasan persekitaran yang baru...
 Jalan-jalan pusing-pusing ambil peel kawasan baru budak 2 ekor ni...
Pagi ni bila buka sangkar nampaknya dua-dua dah boleh sesuaikan diri...cepat jer melompat keluar dari sangkarnya bila pintu sangkar dibuka...


p/s seronok tengok gelagat 2 ekor bulus ni...

9 comments: