ASSALAMUALAIKUM..
RESIPI URAP PEGAGA TAUGE SIMPLE | Lama juga mama dah tak share entri resipi simple kat sini...memanjang busy jer mama sekarang ni sebab sibuk tolong hubby nak siapkan persediaan untuk family day belah family hubby..family day kali ini hubby diberikan kepercayaan dan ditugaskan menjadi leader dalam mengendalikan family day ini..oleh itu selagi tak settel semua persiapan yang diperlukan maka ada saja yang merunsingkan fikiran kami...diharap semua yang dirancangkan berjalan dengan lancar dan dipermudahkan...aamiin..

Okay la kita tinggalkan dulu tentang family day ni kita teruskan dengan resipi simple mama ni...
Bahan-bahan yang diperlukan
-daun pegaga
-tauge
-kelapa parut
-cili kisar
-udang kering
-garam
-perasa

Caranya 
1-Ambil udang kering,bawang merah,bawang putih tumbuk sedikit...
2-Panaskan minyak dan tumiskan bahan yang telah ditumbuk tadi dan juga cili kisar...masukkan garam dan serbuk perasa secukupnya dan kacau sehingga garing
3-Masukkan kelapa parut dan gaulkan dengan bahan tumis tadi sehingga rata,setelah itu masukkan daun pegaga dan gaulkan lagi sehingga rata...
4-Last sekali masukkan tauge dah gaulkan kesemuanya sekali sehingga okay...mama memang suka masukkan tauge tu last sebab tak suka tauge tu lembek..
5-Siap juga urap pegaga dan tauge simple ni...bolehlah dihidangkan bersama nasi panas dan lauk yang lain juga...urap ni memang sedap dimakan masa masih panas-panas..
Okaylah itu jer menu simple dari mama kali ini...