09 October 2018

# DIY # sudut ilham

MOOD MENDEKO HARI RAYA PUASA LEPAS

ASSALAMUALAIKUM...
Deko Hari Raya Puasa Lepas | Lama rasanya mama tak update pasal deko rumah ni...memanjang tak menyempat jer jadi kali ni nak buat entri deko ruang tamu rumah mama masa hari raya puasa yang lepas...taklah cantik.mana pun tapi okaylah bertukar juga deko di rumah mama pada tahun ni...
Gambar 1
Tema tahun ni mama memilih tema color biru...lama juga tak guna tema color biru ni,jadi tahun ni menjadi juga guna tema color biru ni... 

Gambar 2
Cuma pilih dan tambahkan beberapa pilihan alas meja dan sarung bantal kat kerusi tu jer sebab nak matchkan dengan color langsir mama tu...dapat juga mama cari alas meja dan sarung bantal berwarna biru tu di kedai romatika..

Gambar 3
Alas meja mama tidak guna yang besar hanya tambahkan sedikit alasannya dan juga barang hiasan atas meja tu...hiasan nak raya bukan main lagi cantiknya bila dah lepas raya memang ke lautlah rupanya...

Gambar 4
Suasana ruang tamu mama yang agak padat sikit..janji tuan rumah suka sudahlah...citarasa pilihan kita semua tak samakan...

 Gambar 5
Gambar keseluruhan ruang tamu dan ruang makan kat rumah mama ni...sebenarnya mama dah mula jemu dengan deko raya ni..nak tunggu masa untuk ubah ke deko yang lain pula...alihkan apa yang perlu untuk nampakkan perubahannya...

 Gambar 6
Tu dia air botol berderet kat atas meja tu...nama pun deko raya jadi air botol tu dah ada  standby untuk tetamu yang datang berkunjung...

p/s berdeko ni beri kepuasan diri dan minda mama...





15 comments:

  1. alaaa tak sempat raya umah mama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. datang jer sunah....x raya pun boleh jer datang....

      Delete
  2. wahhh cantiknyaaaaaaaaaaa mama punya rumah

    ReplyDelete
  3. cantiknya kaler biru tu mama, umah mama luar dalam cantic menandakan tuan rumahnya yg rajin. umah sy asal bersapu sudah, hiihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. pertama kali guna color ni seri...selalu mmg x ada la...tahun ni boleh dpt pulak...ala deko biasa2 jer ni seri...mekacih janji kemas n bersih kn...

      Delete
  4. Cantiknya ma..Banyak brg Tapi tetap kemas Dan teratur

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum...
    Rajin mama deko. Kreatif. Alhamdulillah.
    Salam singgah

    -wina1979-

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam wina...lama x dengar cite...mekacih...

      Delete
  6. Lawa sungguh.. Pandai sis deko.. Sejuk mata memandang..

    ReplyDelete
  7. mata saya terus nampak botol2 air tu, paneh2 ni mama dapat pulak minum yang sejuk kan :D

    ReplyDelete